۶ هزار تن گندم از انبارهای بندر امیرآباد ترخیص شد

۶ هزار تن گندم از انبارهای بندر امیرآباد ترخیص شد

رئیس کل دادگستری مازندران از ترخیص ۶ هزار تُن گندم از انبارهای بندر امیرآباد خبر داد و گفت: پس از بازدید رئیس قوه قضائیه از بنادر استان و سرکشی‌های مداوم روسای دادگستری و دادستان‌های حوزه‌های قضائی ذیربط از انبارهای بنادر، گمرکات و سازمان اموال تملیکی، تحول مناسبی در تعیین تکلیف کالاهای موجود در این انبارها صورت گرفته است.

به گزارش سی نیوز به نقل از خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی دادگستری مازندران، حجت‌الاسلام محمدصادق اکبری با اشاره به اهتمام دستگاه قضائی استان در شناسایی و انسداد منافذ فسادزا، موضوع زنجیره واردات و صادرات در استان و نواقص موجود در آن را مورد اشاره قرار داد و اظهار کرد: متعاقب سفر رئیس قوه قضائیه و با همکاری استانداری مازندران، وضعیت اموال و کالاهای موجود در انبارهای مزبور، نسبت به گذشته بهبود یافته است.

وی افزود: در این راستا اخیراً ۶ هزار تن گندم موجود در انبارهای بندر امیرآباد تعیین تکلیف شد؛ به این نحو که روند ترخیص، با بارگیری و انتقال ۳ هزار تُن گندم به اداره کل غله آغاز شده و حداکثر تا دو روز آینده به اتمام خواهد رسید.

رئیس کل دادگستری مازندران تصریح کرد: هرچند هنوز هم ضعف‌هایی در فرایند ورود کالا به کشور از طریق دریا اعم از مراحل تخلیه، اعلام وضعیت به گمرک و مانند آن وجود دارد، ولی سعی شده است با لحاظ رویکرد مساله محور و آسیب شناسانه و در نتیجه ارائه راهکارهای لازم و تعامل با دستگاه‌های مسؤول، گام‌های خوبی در زمینه انضباط بخشی به وضعیت نگهداری و ترخیص کالاهای مشمول برداشته شود.

اکبری در خاتمه تاکید کرد: با توجه به اهمیت غیرقابل توصیف موضوع و به لحاظ ارتباط آن با حقوق عموم مردم و نیازمندی‌های کشور، دستگاه قضائی استان با تلاش شبانه‌روزی، مساله را تا حصول وضعیت مطلوب به صورت مستمر پیگیری خواهد کرد.

 

بازنشر خبر: سی نیوز

منبع:https://www.farsnews.ir/mazandaran/news/14020518000046

لینک کوتاه: https://seanews.ir/50482