۳۱ فروند کشتی جدید برای تردد در دریای خزر خریداری شد

۳۱ فروند کشتی جدید برای تردد در دریای خزر خریداری شد

مدیرکل بنادر و کشتیرانی گیلان گفت: 31 فروند کشتی جدید خریداری و 2 فروند کشتی در حال ساخت است که از این تعداد 18 فروند کشتی در دریای سیاه در انتظار واگذاری به مالکان دریای خزر هستند و 13 فروند کشتی نیز در دست اقدام است. در دریای خزر آنها دستخوش تغییر پرچم می شوند.

به گزارش ایرنا، حسین یونسی در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در استانداری گیلان اظهار داشت: حدود 52 فروند کشتی از 322 فروند کشتی موجود در دریای خزر متعلق به مالکان ایرانی است و 80 فروند شناور از امیرآباد در دریای خزر وجود دارد. به استار .

وی ظرفیت 52 فروند کشتی در دریای خزر را 137 میلیون و 234 هزار تن اعلام کرد و افزود: با اضافه شدن کشتی های جدید به ناوگان حمل و نقل دریایی این ظرفیت افزایش می یابد.

وی با اشاره به کاهش قیمت بار گفت: به دلیل آب شدن یخ های ولگا، کرایه بار کاهش یافته است، به عنوان مثال کرایه حمل غلات از 110 دلار به 50 دلار در هر تن رسیده است.

وی از ورود کشتی رورو به بندر انزلی در 6 ماه گذشته خبر داد و افزود: با ورود این کشتی ها، ترانزیت خودرو از هرمزگان وارد می شود و کشتی های کانتینری به صورت منظم در ماه سه بار از بندر انزلی وارد می شوند. قزاقستان به آستارا

یونسی تصریح کرد: در ماه های ابتدایی سال موفق شدیم بهترین شرکت ها را به استان بیاوریم که قول داده بودیم هدفمند و پایدار باشد و سرمایه گذاری 35 ساله داشته باشد.

وی با اشاره به درخواست سازمان کشتیرانی از سازمان بنادر و دریانوردی برای افزایش سن کشتی ها گفت: با پیگیری های انجام شده سن ثبت شناورها را از 15 به 30 سال رساندیم.

وی در خصوص تخصیص اعتبارات اداره شده برای خرید کشتی های دست دوم نیز گفت: با پیگیری های سازمان بنادر و دریانوردی این سازمان می تواند به مالکان کشتی وام بدهد.

75 درصد حمل و نقل کانتینری دریای خزر متعلق به کشتیرانی دریای خزر است

مدیرعامل شرکت کشتیرانی دریای خزر در این جلسه با بیان اینکه 75 درصد حمل و نقل کانتینری دریای خزر متعلق به شرکت کشتیرانی دریای خزر است، گفت: تجار می توانند کالاهای خود را از طریق این شرکت به کشورهای CIS حمل کنند.

کامبیز جنبانی افزود: کشتیرانی دریای خزر همواره مورد توجه بسیاری از رقبا است و با اتفاقاتی که در حوزه دریایی و ریلی رخ داده، گیلان مورد توجه بسیاری از کشورها قرار گرفته است و امیدواریم بتوانیم از این پتانسیل استفاده کنیم. برای رشد و توسعه اقتصادی از منطقه استفاده کنید.

وی تصریح کرد: فعالیت این شرکت صلح آمیز است و قرار گرفتن آن در فهرست تحریم ها هیچ آسیبی به روابط تجاری ما با روسیه و کشورهای CIS وارد نمی کند.

گیلان پایانه صادراتی محصولات کشاورزی ندارد

در این جلسه مدیر کل صنعت، تمدن و تجارت گیلان با اشاره به مشکلات تجار استان قدان، پایانه صادراتی محصولات کشاورزی را از دیگر دغدغه های تجار گیلانی دانست و یادآور شد: نبود نمایشگاه بین المللی. با شرایط مناسب یکی دیگر از مشکلاتی است که امیدواریم با پیگیری و مکاتبات زمینی مناسب به دست آید و نمایشگاهی مناسب در استان احداث شود.

تیمور پورحیدری خواستار فعال شدن بندر آستارا در تجارت دریایی استان و تکمیل پروژه رشت به کاسپین شد و گفت: برخی از مشکلات پیش روی صادرکنندگان بازگشت ارز حاصل از صادرات است که با پیگیری های انجام شده پیگیری شده است. سازمان توسعه تجارت کشور است و ما به این کار ادامه می دهیم.» گشایشی در سازمان داشته باشید.

بازنشر مطالب: سی نیوز

منبع: https://irna.ir/xjMw26

لینک کوتاه: https://seanews.ir/47642