یک گام تا گشوده شدن همه گره‌های اَبَر پروژه ریلی کشور

یک گام تا گشوده شدن همه گره‌های اَبَر پروژه ریلی کشور

به رغم دو دهه تعلل،با اقدام عاجل دولت در اجرای ابرپروژه ریلی اردبیل-میانه، به زودی با حرکت اولین قطار به سمت اردبیل و توقف آن درایستگاه «آقا باقر» این استان به شبکه سراسری ریلی متصل می‌شود.

خبرگزاری مهر -گروه استان‌ها؛ نوشین سلامت: اگر بخواهیم در یک «گذشته نما» به زمان آغاز اجرا و اتصال راه‌آهن اردبیل-میانه به خط ریلی کشور بازگردیم، قطعاً باید از دل اخبار و حواشی زیاد گذشته و روایتگر تمام تلخ کامی‌ها و ندانم کاری‌های مسئولان در ادوار گذشته بود.

با این حال هدف از این گزارش نه بیان کم‌کاری و بی‌مسئولیتی مدیران، بلکه بررسی سابقه ۲ سال اخیر ابر پروژه راه‌آهن اردبیل-میانه و روایت کنار زدنِ نشدن‌ها و نخواستن‌ها برای تحقق موفقیت‌ها است.

به رغم آنکه طی سال‌های متمادی افتتاح راه‌آهن اردبیل از مطالبات مردم استان بود، اما موضوع سرعت بخشیدن به روند اجرایی پروژه راه‌آهن اردبیل-میانه در این دولت به اصلی‌ترین مطالبه مردم استان تبدیل شد آنگونه که در اولین سفر رئیس جمهور به اردبیل در اوایل تشکیل کابینه دولت سیزدهم این موضوع مطرح شد.

بعد از تمام بدقولی‌ها و کش و قوس‌ها در ۱۶ سال گذشته و نیز سرعت لاک پشتی عملیات اجرایی راه‌آهن اردبیل-میانه، آخرین بار در سفرش به رئیسی به استان اردبیل بود که تصمیمات بزرگ و مهمی در خصوص تعیین تکلیف این پروژه گرفته و مقرر شد تا با همکاری دولت و وزارتخانه‌ها، خط ریلی اردبیل از این پس لنگ اعتبار و بودجه ملی نباشد.

طی سفر هیئت دولت به اردبیل قرار شد، با توزیع عادلانه بودجه سالانه و همت دولت در تعیین تکلیف پروژه‌های راکد استان اردبیل، گشایش‌های امیدبخشی در انتظار مردم این استان در حوزه‌های مختلف به ویژه در حوزه راه باشد.