گفتگوی تلفنی رؤسای جمهور روسیه و ایران در حوزه ترانزیت بین الملل

گفتگوی تلفنی رؤسای جمهور روسیه و ایران در حوزه ترانزیت بین الملل

به گزارش سی نیوز به نقل از ایرنا و خبرگزاری فارس، در تماس تلفنی رئیس جمهور روسیه با رئیس جمهوری اسلامی ایران، دو طرف آخرین وضعیت همکاری های اقتصادی را بررسی و بر تقویت آن به ویژه تاکید کردند. در زمینه ترانزیت بین المللی

معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور در این رابطه جزئیاتی از گفتگوی تلفنی سید ابراهیم رئیسی و ولادیمیر پوتین را بیان کرد.

محمد جمشیدی در توییتر نوشت: در تماس تلفنی آقای پوتین با رئیسی، طرح های توسعه ترانزیت مورد بحث و بررسی قرار گرفت. همگرایی اوراسیا مرحله دوم سیاست همسایگی رئیس جمهور است که شامل طرح کمربند و جاده چین و کریدور شمال-جنوب با روسیه است. هدف افزایش رشد اقتصادی کشور و تقویت جایگاه ایران در ژئواکونومی جهانی است.

شبکه راشاتودی گزارش داد: طرفین بر این عقیده بودند که روابط ایران و روسیه به شکل مثبتی در حال توسعه است. در این گفتگو مسائل مربوط به همکاری های دوجانبه در زمینه های مختلف مورد بررسی قرار گرفت.

کرملین همچنین درباره این گفتگو گفت: طرفین ضمن تاکید بر تداوم تماس ها، موضوعات مربوط به همکاری های دوجانبه در زمینه های مختلف و اجرای پروژه های زیربنایی مشترک را مورد بررسی قرار دادند.

خبرگزاری تاس نیز در این زمینه گزارش داد: این سومین گفتگوی تلفنی سران ایران و روسیه در ماه های اخیر است.

تاس درباره پروژه های مشترک دو کشور نوشت: یکی از پروژه های زیربنایی ایران و روسیه مسیر ترانزیتی شمال به جنوب است که در سال 1379 به امضای دولت های ایران، هند و روسیه رسید و در سال های بعد شرکت کنندگان در این پروژه به 14 کشور افزایش یافت. هدف از ساخت این کریدور انتقال کالا از هند، ایران و خلیج فارس از طریق روسیه به اروپا است. مسیر زمینی نسبت به مسیر دریایی و عبور از کانال سوئز 50 درصد کوتاهتر است که باعث کاهش زمان و هزینه حمل و نقل می شود.

سازماندهی و منتشر شده توسط: Sea News

منابع: https://www.farsnews.ir/news/14011215000708

https://irna.ir/xjLVzX

لینک کوتاه: https://seanews.ir/44811