کاهش مدت زمان انتقال کالا با خط مستقیم کشتیرانی چین به چابهار

کاهش مدت زمان انتقال کالا با خط مستقیم کشتیرانی چین به چابهار

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: به طور متوسط ​​هر 10 روز یک کشتی مستقیم از چین در بندر چابهار پهلو می گیرد که زمان تحویل را از 45 روز به 2 هفته کاهش داده است.

قاسم عسکری نسب در دیدار با سفیر چین افزود: فعالیت خط مستقیم کشتیرانی از چین به چابهار در کنار فعالیت خط کشتیرانی معمولی چابهار – هند در راستای توسعه کریدور شمال – جنوب و توسعه کریدور شمال – جنوب است. تحقق تاکیدات و منویات مقام معظم رهبری برای توسعه سواحل مکران و سازمان بنادر و دریانوردی با برنامه ریزی مدون در راستای اجرای سیاست های تبیین شده گام برمی دارد.

وی با اشاره به اینکه راه اندازی خط مستقیم کشتیرانی از چین به چابهار زمان انتقال کالا را از 45 روز به 2 هفته کاهش داده است، گفت: از زمان راه اندازی خط مذکور تاکنون 9 سفر و ظرفیت شناورها انجام شده است. مربوط به 6500 TEU است.

به گفته عسگری، خط مستقیم کشتیرانی از چین به بندر چابهار پس از تخلیه کالا در این بندر به مسیر خود ادامه می دهد و در بندر شهید رجایی پهلو می گیرد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه فعالیت خط مستقیم کشتیرانی از چین به چابهار باعث کاهش هزینه و مدت زمان جابجایی کالا شده و استقبال و رضایت صاحبان کالا را به همراه داشته است. مرحله، ما به دنبال بازاریابی برای ارسال کانتینر خواهیم بود. ما صادراتی از چابهار به چین هستیم و مذاکرات و پیگیری های لازم در این زمینه در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه فعالیت این خط کشتیرانی باعث فعال شدن زنجیره تامین حمل و نقل کالا، اشتغال زایی، پویایی و فعالیت بندر و همچنین فعالیت تجهیزات ویژه پایانه های کانتینری می شود، خاطرنشان کرد: در عین حال فعالیت خطوط کشتیرانی به بندر چابهار نقش بسزایی در ایجاد اشتغال غیر مستقیم برای مردم منطقه دارد.

بازنشر: سی نیوز

منبع: isna.ir/xdNyMr

لینک کوتاه: https://seanews.ir/45243