کاهش قابل ملاحظه حوادث در عملیات خشکی مجتمع بندری امام خمینی(ره)

کاهش قابل ملاحظه حوادث در عملیات خشکی مجتمع بندری امام خمینی(ره)

بندر امام خمینی (ره) در پی تقویت شاخص های ایمنی عملیات بندری در حین تخلیه و بارگیری انواع کالاها در مجتمع بندری امام خمینی (ره) در یازده ماهه امسال، تعداد تصادفات 14 درصد کاهش یافت. شدت تصادفات نسبت به مدت مشابه سال ۹۹.۷ درصد کاهش داشته است. او قبلا آن را داشت.

به گزارش سی نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، شاهین خیریت رئیس اداره بهداشت، ایمنی و محیط زیست (HSE) ضمن اعلام این خبر گفت: با تلاش و تلاش کارشناسان اداره بهداشت، ایمنی و محیط زیست (HSE) در این اداره کل و با همکاری کارشناسان این حوزه در شرکت‌های بخش خصوصی، فراوانی و شدت تصادفات در دوره 11 ماهه سال جاری کاهش چشمگیری داشته است که نشان دهنده بهبود است. شاخص های ایمنی عملیات خشکی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل.

خیریت در ادامه افزود: سطح حوادثی که در این مدت رخ داده کلاس 1 و 2 بوده که جزئی بوده و منجر به قطع عضو یا مرگ افراد نشده است.

وی در تشریح عوامل بهبود شاخص های ایمنی عملیاتی به شاخص هایی از جمله ایمنی مدیریت تجهیزات، ایمنی اپراتور و تجهیزات، ایمنی ساختمان و محوطه بندر، تهیه و استفاده از تجهیزات حفاظت فردی (PPE)، کنترل خطرات غیرقابل قبول و نگهداری منظم اشاره کرد. ستاد اجرایی مدیریت بحران، پدافند غیرعامل و HSE به صورت ماهانه و تاکید بر اجرای مصوبات آن در تمامی بخش‌های عملیاتی از مهم‌ترین عوامل آن است و افزود: تشکیل کمیته‌های فرعی HSE در معاونت‌ها این اداره کل، جذب و فعال سازی 80 نفر از متخصصان این حوزه در سال های اخیر در شرکت ها را تشکیل می دهد. بهبود شاخص های ایمنی عملیات بندر

رئیس اداره ایمنی، بهداشت و محیط زیست (HSE) خاطرنشان کرد: همچنین به منظور ارتقای مستمر ایمنی و افزایش بهره وری عملیات در این مجتمع بزرگ بندری، ساعات کار در فصول گرم سال با توجه به شرایط اقلیمی تغییر یافت.

بازنشر: سی نیوز

منبع: news.mrud.ir/news/127636

لینک کوتاه: https://seanews.ir/44341