پیشرفت ۷۷ درصدی ساخت مخازن فرآورده‌های نفتی سنگین در بندر شهید بهشتی چابهار

پیشرفت ۷۷ درصدی ساخت مخازن فرآورده‌های نفتی سنگین در بندر شهید بهشتی چابهار

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان گفت: طرح احداث مخازن ذخیره قیر و فرآورده های نفتی سنگین با سرمایه گذاری بخش خصوصی و سرمایه اولیه بیش از 930 میلیارد ریال و در قالب BOT (طراحی، اجرا) و بهره برداری از پروژه ها) با پیشرفت 77 درصدی در حال انجام است. است.

به گزارش سی نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، قاسم عسکری با توجه به سرمایه گذاری بخش خصوصی بر اهمیت سرمایه گذاری در بنادر کشور به ویژه بندر شهید بهشتی چابهار به عنوان بزرگترین بندر اقیانوسی کشور تاکید کرد. ، افزود: ساخت مخازن ذخیره متانول و مخازن ذخیره قیر و فرآورده های نفتی سنگین از جمله مواردی است که با سرمایه گذاری در بندر شهید بهشتی چابهار همراه بوده است.

وی با اشاره به ظرفیت بی بدیل احداث پتروشیمی ناگین مکران و بندر شهید بهشتی چابهار در صادرات محصولات پتروشیمی، افزود: طرح احداث مخازن ذخیره متانول با سرمایه گذاری بخش خصوصی و سرمایه اولیه بیش از 8200 میلیارد ریال به صورت BOT و با پیشرفت 41 درصدی است. رئال در حال ساخت است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه عمق اسکله بندر شهید بهشتی چابهار در فاز 2 به بیش از 18 متر می رسد، تصریح کرد: فاز 2 بندر شهید بهشتی چابهار تجمیع شده و آماده واگذاری است. به بخش خصوصی داخلی و خارجی برای ایجاد اسکله با برنامه های کاربردی درخواست شده و سهم بسزایی در توسعه تجارت و صادرات خواهد داشت.

بازنشر خبر: سی نیوز

منبع: news.mrud.ir/news/132072

لینک کوتاه: https://seanews.ir/46596