پیشرفت ۵۰ درصدی مطالعه جانمایی بندر جدید لنگه

پیشرفت ۵۰ درصدی مطالعه جانمایی بندر جدید لنگه
به گزارش سی نیوز، مرتضی سالاری با اشاره به پیشرفت ۵۰ درصدی مطالعه امکان‌سنجی و جانمایی بندر جدید لنگه، اظهار کرد: اراضی در نظر گرفته شده برای بندر جدید لنگه افزون بر ۷۰۰ هکتار است که با عمق آب طبیعی هشت متر و با 2 کیلومتر پیشروی در دریا قابلیت افزایش به ۱۲ متر هم می‌رسد.
وی از جمله اقدامات انجام شده از آغاز این طرح تاکنون به بازدید کامل از نوار ساحلی شهرستان بندرلنگه و انتخاب محدوده مناسب برای بندر جدید لنگه، انجام مطالعات هیدرو دینامیک، امواج و رسوبات، انجام مطالعات برآورد بازار و تقاضای بندرلنگه اشاره کرد.
مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان برگزاری نشست متعدد با واحدهای بهره‌بردار و ارگان‌های ذیربط و مشاور طرح برای دریافت نیازمندی‌ها و الزامات این پروژه را از دیگر اقدامات عنوان کرد.
سالاری خاطرنشان کرد: با انجام کامل این طرح، فرصتی برای بهره‌وری اقتصادی سواحل، ایجاد اشتغال پایدار در غرب هرمزگان، افزایش تقاضای حمل و دریایی از بندرلنگه و همچنین افزایش زمینه رقابت‌پذیری بنادر و دریانوردی بندرلنگه و غرب استان فراهم که در نتیجه آن سبب جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی و توسعه اقتصادی این منطقه خواهد شد.