پیشرفت ۳۸ درصدی احداث پایانه مکانیزه غلات شماره ۲ بندر امام خمینی(ره)

پیشرفت ۳۸ درصدی احداث پایانه مکانیزه غلات شماره ۲ بندر امام خمینی(ره)

مجتمع بندری امام خمینی (ره)، پایانه تمام مکانیزه شماره 2 مجتمع بندری امام خمینی (ره) که عملیات اجرایی آن از هفته دولت سال گذشته آغاز شد، با 38 درصد پیشرفت فیزیکی مطلوب در حال تکمیل است.

به گزارش سی نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، صدراله بهرامی معاون مهندسی و عمران اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان با اشاره به سرمایه گذاری 15 میلیارد و 703 میلیون ریالی. در بخش خصوصی با هدف افزایش 5 میلیون تن ظرفیت تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی. وی گفت: در ادامه روند تکمیل ساخت این پایانه غلات تمام مکانیزه، قطعات دستگاه های برج مکنده در حال مونتاژ و آماده نصب و بهره برداری است.

بهرامی افزود: استفاده از امکانات و تجهیزات پیشرفته شامل 6 دستگاه مکنده قدرتمند با ظرفیت تخلیه 1800 تن در ساعت از ویژگی های قابل توجه تجهیزات این پایانه است.

وی همچنین به وجود 20 سطل ترانزیت هر کدام به ظرفیت 12500 تن از جمله قطعات این پایانه اشاره کرد که علاوه بر خطوط ریلی داخلی 1500 متری سایت، گالری انتقال از اسکله به سیلوها، شامل دو خط با ظرفیت 1800 تن در ساعت. و به طول 1000 متر ساخته و تکمیل شده است.

معاون مهندسی و عمران رئیس جمهور مزیت های استفاده از این ترمینال، کاهش تردد در اسکله ها به دلیل تسریع در روند تخلیه، کاهش مدت زمان تخلیه کشتی از 8 به 4 روز و همچنین کاهش تردد در اسکله ها، کاهش مدت زمان تخلیه کشتی از 8 روز به 4 روز را تشریح کرد. جلوگیری از تاخیر کشتی ها در نتیجه کاهش یا حذف هزینه های دموراژ. وی تاخیر احتمالی کشتی ها و افزایش ظرفیت بارگیری کشتی ها را یکی از این مزیت ها دانست و اظهار داشت: با ایجاد زمینه و فرصت بیشتر برای صاحبان کالا و افزایش ظرفیت پذیرش و حفظ استاندارد و بهداشت کالا. کالاهای اساسی در جامعه بندری امام خمینی (ره)، موقعیت این بندر به عنوان قطب کالای اساسی کشور که سهم 70 درصدی از سهم کالاهای اساسی کشور را به خود اختصاص داده است، پررنگ تر می شود.

بهرامی همچنین خاطرنشان کرد: بهره برداری از این پایانه می تواند پایداری زنجیره تامین امنیت غذایی کشور را بیش از پیش افزایش دهد.

بازنشر خبر: سی نیوز

منبع: news.mrud.ir/news/132940

لینک کوتاه: https://seanews.ir/46917