پیش‌بینی سرمایه‌گذاری ۸۰ میلیون دلاری هندی‌ها در چابهار

پیش‌بینی سرمایه‌گذاری ۸۰ میلیون دلاری هندی‌ها در چابهار

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: اختلاف نظر با اپراتور هندی چابهار برای قرارداد بلندمدت برطرف شده و قرارداد بلندمدت در آینده نزدیک نهایی خواهد شد.

علی اکبر صفایی در حاشیه مراسم روز جهانی هیدروگرافی درباره وضعیت اپراتور هندی در چابهار گفت: در جلسه ای که اخیرا با هندی ها داشتیم نتایج بسیار خوبی در مورد قرارداد بلندمدت گرفتیم. هند کشور دوست ما با جمعیت بسیار زیاد و تقاضای بسیار زیاد است و همکاری مشترک ما با این کشور در زمینه اقتصاد منطقه چابهار و اقتصاد ترانزیتی با کشورهای آسیای میانه اثرات بسیار خوبی خواهد داشت.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: در جلساتی که هفته گذشته داشتیم چندین نقطه اختلاف و در 10 سال گذشته اختلافاتی که برای قرارداد بلندمدت به نتیجه نرسیده بود را برطرف کردیم و در آینده نزدیک در آینده، قرارداد بلند مدت نهایی خواهد شد. مقرر شد اقدام خوبی در عرصه بین المللی برای بندر چابهار باشد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: بر اساس این تفاهم نامه سرمایه گذاری هایی که تاکنون بالغ بر 25 میلیون دلار انجام شده است به بهره برداری می رسد و تا چند روز آینده تحویل انجام می شود. با این قرارداد بلندمدت، فضا برای آنها ایجاد می شود تا تمام سرمایه گذاری خود را انجام دهند. پیش بینی می شود هندی ها در دراز مدت 80 میلیون دلار سرمایه گذاری کنند.

صفایی خاطرنشان کرد: البته در کنار سرمایه گذاری، بحث فاینانس نیز مطرح است که در حوزه حمل و نقل و زنجیره ترانزیتی انجام شده و در آینده نیز انجام خواهد شد. اقداماتی که وزارت راه و شهرسازی با عنوان «ایرانراه» دنبال می‌کند، می‌تواند تحولات چشمگیری در کشور ایجاد کند. اگرچه آمار ترانزیت ما از بنادر شمال رشد خوبی داشته است، اما در مدت مشابه سال گذشته بیش از 40 درصد رشد داشته ایم که نشانه مثبتی است و این روند ادامه خواهد داشت.

بازنشر خبر: سی نیوز

منبع: https://www.isna.ir/news/1402033019673

لینک کوتاه: https://seanews.ir/48790