پهلوگیری ۸ فروند کشتی حامل کالا‌های اساسی در بندر امام خمینی(ره)

پهلوگیری ۸ فروند کشتی حامل کالا‌های اساسی در بندر امام خمینی(ره)

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت: 8 فروند کشتی حامل کالاهای اساسی در اسکله های مجتمع بندری امام خمینی(ره) پهلو گرفتند.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ بهروز آقایی گفت: این تعداد کشتی طی هفته جاری در اسکله غلات مجتمع بندری امام خمینی (ره) پهلو گرفته اند و روند تخلیه کالاهای ضروری حامل آنها آغاز شده است.

وی وزن کل کالاهای این 8 فروند کشتی را 555 هزار و 67 تن اعلام کرد و افزود: از این تعداد 2 فروند کشتی حامل دانه های روغنی سویا به میزان 138 هزار و 520 تن، یک کشتی حامل ذرت به میزان 292 هزار تن. 991 تن، یک کشتی حامل گندم با حجم 63 هزار تن و کشتی حامل کنجاله سویا به حجم 60 هزار و 556 تن.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به اینکه بیش از 2 میلیون و 153 هزار تن کالای ضروری در انبارها و مخازن نفت این مجتمع بزرگ بندری ذخیره شده است، ادامه داد: از این میزان یک میلیون و 884 هزار و 300 تن. در انبار غلات ذخیره می شوند. 269 ​​هزار و 482 تن کالا و نفت در مخازن بندر امام خمینی ذخیره شده است.

آقایی گفت: در حال حاضر تجهیزات استراتژیک پرقدرت آماده بهره برداری و به روز در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) شامل جرثقیل، برج های تخلیه و دستگاه های مکنده برای تخلیه و بارگیری بیش از 100 هزار تن کالای ضروری است. روزانه، در بالاترین سطح آمادگی برای تخصیص به کشتی ها هستند.

وی با بیان اینکه این منطقه ویژه اقتصادی بندر بزرگ 70 درصد کالاهای اساسی وارداتی کشور را تامین می کند، ادامه داد: سال گذشته 43 میلیون تن کالا در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) تخلیه و بارگیری شد که 15 میلیون تن آن را تشکیل می دهد. کالای اساسی

بازنشر خبر: سی نیوز

منبع: https://www.yjc.ir/00ZHFR

لینک کوتاه:https://seanews.ir/45811