پهلوگیری اولین کشتی پهن‌پیکر فله‌بر ۱۲۰ هزار تنب برای نخستین بار

پهلوگیری اولین کشتی پهن‌پیکر فله‌بر ۱۲۰ هزار تنب برای نخستین بار

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از پهلوگیری اولین کشتی پهن پیکر حامل بیش از 100 هزار تن کالای اساسی گندم برای نخستین بار در سال جاری در بندر چابهار خبر داد.

به گزارش سی نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، قاسم عسکری نسب با اشاره به اینکه امکان پهلوگیری شناورهای بالای 100 هزار تن حامل کالاهای فله خشک قابلیت مهمی است که بنادر محدود منطقه این ظرفیت را دارند، تاکید کرد. : امکان ورود به بندر، پهلوگیری و تخلیه این نوع شناورها مستلزم داشتن عمق مناسب آب کانال ورودی و پای اسکله و همچنین داشتن تجهیزات استراتژیک تخلیه و بارگیری است که زیرساخت بندر و تجهیزات استراتژیک تخلیه و بارگیری در بندر شهید بهشتی چابهار امکان ورود این نوع شناورهای عریض را فراهم می کند. جسد را فراهم کرده و تخلیه آنها را تسهیل کرده است.

وی افزود: با فراهم شدن امکان پهلوگیری این نوع شناورها، ظرفیت استثنایی برای بندر چابهار ایجاد شده که رشد اقتصاد دریامحور در سواحل مکران را به همراه خواهد داشت.

عسگری اهمیت ایمنی عملیات بندری و دریایی و تسریع در تخلیه شناورهای حامل کالاهای ضروری را از اولویت های این اداره کل در جهت جلب رضایت ذینفعان و افزایش رقابت پذیری بندر چابهار برشمرد.

بازنشر خبر: سی نیوز

منبع: https://www.pmo.ir/fa/news/62622

لینک کوتاه: https://seanews.ir/46845