پنگئوس(Pangeos)، بزرگترین شهر شناور جهان

پنگئوس(Pangeos)، بزرگترین شهر شناور جهان

تصاویری از یک کشتی تفریحی غول پیکر ۶.۸ میلیارد پوندی به اندازه یک شهر کوچک منتشر شده است که در صورت ساخت به بزرگترین سازه شناور جهان تبدیل می شود.

به گزارش سی نیوز به نقل از تن نیوز، این کشتی تفریحی عظیم که پانژئوس نام دارد به شکل لاک پشتی طراحی شده است که طول آن 550 متر است و در عریض ترین نقطه آن 610 متر خواهد بود و 60 هزار نفر را در خود جای می دهد. مهمانانی در خود دارد که عملا آن را به شهری شناور تبدیل می کند.

به گفته طراحان شرکت ایتالیایی لازارینی، این کشتی شامل چندین هتل، مراکز خرید، پارک ها و همچنین بنادر کشتی و هواپیما خواهد بود. آنها امیدوارند که این طرح بلندپروازانه پس از یک پروژه تامین مالی جمعی مرتبط با NFT به واقعیت تبدیل شود.

بر اساس گزارش ها، ساخت چنین کشتی عظیمی حداقل هشت سال طول می کشد. طراحان بر این عقیده هستند که برای تکمیل این پروژه باید یک کارخانه کشتی سازی به طور اختصاصی برای این منظور راه اندازی شود. آنها می گویند: یک کشتی غول پیکر به یک کشتی سازی غول پیکر نیاز دارد. “طراحی اولیه یک کشتی با اندازه مشابه شامل تکمیل یک زیرساخت کشتی سازی ویژه است که هنگام راه اندازی، موج لازم برای شناور کردن کشتی عظیم را ایجاد می کند.”

به گفته آنها زیرساخت فرضی این کشتی سازی با عرض 650 متر و طول 600 متر امکان دسترسی مستقیم به دریا را فراهم می کند.

بدنه عظیم این کشتی با 30 متر آبخور از 9 صندوق مختلف تشکیل شده و به چند بلوک تقسیم شده و از 9 موتور ابررسانا با دمای بالا (HTS) برای حرکت استفاده می کند که هر موتور تمام الکتریکی قادر به تولید 16800 اسب است. بخار قدرت است و انرژی را از منابع مختلف انرژی در درون خود می گیرد.

طراحان همچنین ادعا می‌کنند که پنگوس می‌تواند از بال‌های خود برای سفرهای بدون سوخت استفاده کند و آن را به یک روبنای سازگار با محیط زیست تبدیل کند.
علاوه بر این، سقف آن با پنل های خورشیدی پوشیده شده است که بخشی از انرژی پاک مورد نیاز برای تامین انرژی آن را تامین می کند.

لازارینی می گوید که در حال راه اندازی یک طرح سرمایه گذاری جمعی برای فروش فضاهای مجازی در این سازه آبی است. میهمانان می توانند در مکان های مختلفی از اقامتگاه ها، آپارتمان ها و خانه ها گرفته تا ویلاهای مجلل و کاخ های سلطنتی اقامت کنند.

این شرکت می گوید: فضاهای مجازی این کشتی را می توان تحت مجموعه ای از NFT ها خریداری کرد و کاربران می توانند با اعتبار خود به دارایی مجازی خود دسترسی داشته باشند. در صورت ساخت کشتی در واقعیت، از اعتبارات مشابه به عنوان سپرده اموال استفاده می شود.

لازارینی می افزاید: «این ابر کشتی نام خود را از پانگه آ گرفته است؛ یک ابرقاره عظیم ماقبل تاریخ که در اواخر دوره پالئوزوئیک و اوایل دوره مزوزوئیک وجود داشته است.

فیلم کشتی پانژئوس; بزرگترین شهر شناور جهان