پسکرانه بنادر فرصت ویژه‌ای برای تحقق شعار سال و رشد تولید است

پسکرانه بنادر فرصت ویژه‌ای برای تحقق شعار سال و رشد تولید است

عضو کمیسیون صنایع و معادن شورای اسلامی با تاکید بر اینکه پوسکرانه بندر فرصت ویژه ای برای تحقق شعار سال و افزایش تولید است، گفت: شایسته است امسال شاهد ارزش افزوده، صنعتی و تولیدی باشیم. فعالیت در پوسکرانه بندر.”

به گزارش سی نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، دهقانی در خصوص ظرفیت بنادر در راستای افزایش تولید و توسعه صنایع کشور با توجه به نامگذاری شعار سال 1402 از سوی مقام معظم رهبری اظهار داشت: لیدر که «کنترل تورم، رشد تولید» است. وی بیان کرد: مقام معظم رهبری در بیانات خود در دیدار با مسئولان کشور بر توسعه اقتصاد دریایی تاکید کردند و همه ارگان ها و نهادهای کشور باید از ثروت و ثروت خدادادی کشور در حوزه دریایی و بندری استفاده کنند. بهترین راه.

امکان تولید محصولات مدرن و به روز در بنادر وجود دارد

وی ادامه داد: از ظرفیت پشت ساحلی بنادر در راستای فعالیت های تولیدی و صنعتی اعم از صنایع بالادستی و پایین دستی، صنایع آب، نفت، گاز، پتروشیمی، خودروسازی و … استفاده شود و با ایجاد ارزش افزوده و تبدیل آن به مدرن و مدرن. محصولات به روز از ظرفیت صادرات نوار ساحلی کشور به نحو مطلوبی استفاده شد.

جمعیت کشور باید از مناطق مرکزی به نوار ساحلی منتقل شود

یکی از اعضای کمیسیون صنایع و معادن شورای اسلامی با بیان اینکه باید شاهد انتقال جمعیت از مناطق مرکزی به نوار ساحلی کشور باشیم، اظهار داشت: فعالیت های اجتماعی و اقتصادی باید به سمت نوار ساحلی سوق داده شود زیرا دسترسی به دریا و کاهش هزینه حمل و نقل از مهم ترین مزیت های آن است. برای فعالان اقتصادی کشور اقتصادی است.

دهقانی با اشاره به اینکه کشور ما از طریق بندر چابهار به آب های آزاد دنیا دسترسی دارد و از این طریق می توانیم محصولات خود را به نقاط مختلف دنیا صادر کنیم، گفت: باید از ظرفیت بنادر شمالی و جنوبی کشور به نحو مطلوب استفاده شود. و از ظرفیت های استفاده نشده حمل و نقل دریایی کشور استفاده شد.

ما در سیاست های اقتصادی نیازمند یک تزلزل اساسی هستیم

وی با تاکید بر اینکه باید شاهد بازنگری در سیاست های اقتصادی کشور و متزلزل شدن در این مسیر باشیم، تصریح کرد: باید از خام فروشی به طور جدی پرهیز کرد و از این رویه جلوگیری کرد. به طور کلی اقتصاد ایران نیاز به اصلاحات اساسی دارد و ما باید از پوسته قدیمی خود فاصله بگیریم و با ایجاد فعالیت های ارزش افزوده در حوزه بندری در مسیر جدیدی قدم برداریم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن شورای اسلامی افزود: فعالیت های صنعتی و تولیدی در پستکرانه بنادر امکان صادرات محصولات با قیمت کمتر و ایجاد مزیت های رقابتی در سطح منطقه ای و بین المللی را فراهم می کند و در نتیجه شاهد ایجاد اقتصاد پایدار و صادرات محور .

بازنشر خبر: سی نیوز

منبع: https://www.pmo.ir/fa/news/62425

لینک کوتاه: https://seanews.ir/46076