پسکرانه بنادر بهترین گزینه برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی

پسکرانه بنادر بهترین گزینه برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی

رئیس کمیسیون ساخت و ساز شورای اسلامی با تاکید بر اینکه پسکرانه بندر بهترین گزینه برای سرمایه گذاری بخش خصوصی است، گفت: باید شاهد راه اندازی بنگاه های بزرگ اقتصادی و تولیدی در پوسترانه بندر باشیم.

به گزارش سی نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمدرضا رضایی کوچی در خصوص لزوم استفاده از ظرفیت بنادر به منظور تحقق رشد تولید و کنترل تورم در سال جاری، با توجه به تاکید برجام گفت: مقام معظم رهبری می توانیم از ظرفیت بنادر برای تحقق شعار سال استفاده کنیم و با انجام فعالیت های ارزش افزوده در راستای رشد تولید در کشور و کنترل تورم گام برداریم.

وی ادامه داد: کشور ما این ظرفیت را دارد که واحدهای تولیدی بزرگی در بنادر ایجاد کند و از ظرفیت دریایی کشور در این مسیر به خوبی استفاده کند.

اهمیت بالای دسترسی به دریا برای صادرات کالاهای تولیدی
رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه دسترسی به دریا برای صادرات کالاهای تولیدی از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: کشور ما از این مزیت ویژه برخوردار است و در عین حال حمل و نقل دریایی نسبت به سایر روش های حمل و نقل به مراتب اقتصادی تر است.

رضایی کوچی با تاکید بر اینکه باید شرایط مناسبی را در بنادر پوکرانه فراهم کنیم تا شاهد فعالیت بنگاه های اقتصادی در بنادر پوکرانه باشیم، تصریح کرد: تحقق این هدف می تواند موجب رشد اقتصادی کشور شود؛ در حالی که این امر موجب رشد اقتصادی کشور می شود. خوشبختانه بسیاری از بنادر کشور این رویکرد را در پیش گرفته اند و کار خود را آغاز کرده اند، اما برای اینکه وضعیت خود را بهبود ببخشیم، باید همه بنادر کشور را به شبکه ریلی متصل کنیم.

واحدهای تولیدی جدید در کنار دریا ایجاد شود
وی ادامه داد: بهترین شرایط برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در پسکارانه بنادر فراهم است و باید بنگاه های بزرگ اقتصادی در این مناطق، سرمایه های بخش خصوصی را جمع آوری و هدایت کنیم و در نهایت بتوانیم محصولات خود را صادر کنیم. از طریق دریا و ایجاد ارز برای کشور». تبدیل شود
رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه باید واحدهای تولیدی جدید در کنار دریا ایجاد شود، گفت: باید طرح آمایش سرزمینی در نظر گرفته شود و چنین صنایع بزرگ آب بری در ساحل ساخته شود. باید هزینه نهایی کالا کاهش یابد و شرایط ایجاد شود. بیایید فعالیت بخش خصوصی را مقرون به صرفه کنیم.

بازنشر مطالب: سی نیوز

منبع: https://www.pmo.ir/fa/news/62932

لینک کوتاه: https://seanews.ir/47638