همکاری صنعت حمل و نقل دریایی با برنامه حفاظت از نهنگ‌ها

همکاری صنعت حمل و نقل دریایی با برنامه حفاظت از نهنگ‌ها

برنامه سفیر محافظت نهنگ های آبی و آسمان آبی ، یک همکاری بین برندها و شرکت های حمل و نقل پایدار است که از نهنگ های در معرض انقراض محافظت می کند و آلودگی هوا را کاهش می دهد.

به گزارش سی نیوز، حمل و نقل دریایی به بنادر کالیفرنیا پایدارتر می شود. اپراتورهای کشتی در برنامه حفاظت از نهنگ‌های آبی و آسمان آبی به‌طور داوطلبانه سرعت خود را هنگام عبور از مناطق حیاتی تغذیه نهنگ‌ها و نزدیکی جوامع ساحلی و بندری آسیب‌پذیر در کالیفرنیا کاهش می‌دهند. این رویکرد آسیب های زیست محیطی را با کمترین تأثیر بر برنامه های حمل و نقل به حداقل می رساند. درست مانند خودروها، کشتی‌هایی که با سرعت کم حرکت می‌کنند کارآمدتر هستند و گازهای گلخانه‌ای و آلاینده‌های مضرکمتری در هوا منتشر می‌کنند. شناورهای کندتر همچنین صدای اقیانوس و خطر برخورد کشنده کشتی به نهنگ های آبی، باله ای و گوژپشت در حال انقراض را در آب های کالیفرنیا کاهش می دهند.

شرکت های تولید کننده و خرده فروشان اکنون میتوانند همگام با صنعت حمل و نقل در بخشی ازاین مجموعه  فعالیت کنند. شرکت ها با تبدیل شدن به سفیر برند از ارتباطات مثبت این برنامه بهره می برند و در عین حال تقاضا برای شیوه های حمل و نقل پایدارتر را افزایش می دهند، در نتیجه مشارکت صنعت کشتیرانی را افزایش می دهند و نتایج حفاظتی را برای نهنگ ها، مردم و کره زمین بهبود می بخشند.

از لحاظ تاریخی، شرکت هایی که بر حمل و نقل دریایی متکی هستند، اطلاعات کمی در مورد اثرات زیست محیطی منطقه ای کشتی های حامل محصولات خود دارند. سفیر برند با ابتکار عمل خود, شرکت‌های کشتیرانی را در برنامه ی کاهش سرعت جهت محافظت از نهنگ‌های آبی و آسمان آبی و مزایای زیست‌ محیطی ناشی از عبور از آسیا به سواحل کالیفرنیا مشارکت می دهد. شرکت ها می توانند از این داده ها برای برقراری ارتباط با مشتریان، سهامداران و کارمندان خود استفاده کنند.

در سال ۲۰۲۲، کشتی‌هایی که در برنامه حفاظت از نهنگ‌های آبی و آسمان آبی فعالیت می کردند، ۷۸ درصد ازسرعت سفرهای خود را کاهش دادند که ۶۴ درصد نسبت به سال ۲۰۲۱ افزایش داشت، این امر نشان‌دهنده تعهد مداوم اپراتورهای کشتی برای حمل و نقل پایدارتر است.

صاحبان محموله‌ای که به ابتکار سفیر برند پیوسته‌اند، در صنایع مختلف, از قهوه گرفته تا کالاهای مصرفی، با تعهد خود نسبت به حفاظت از منابع طبیعی با یکدیگر متحد شده اند.

هفت سفیر برند و سیزده شرکت حمل و نقل مختلف در برنامه نهنگ های آبی و آسمان آبی با یکدیگر همراه می شوند. در سال ۲۰۲۲، این سیزده شرکت کشتیرانی به طور داوطلبانه سرعت خود را کاهش دادند که منجر به کاهش ۲۵۰۰۰ تنی در انتشار گازهای گلخانه ای منطقه ای شد.

اسکات بیتی، مدیر تدارکات شرکت نومد گفت:«از طریق این مشارکت، ما متعهد به رزرو انحصاری با شرکت‌های باربری هستیم که در کاهش سرعت کشتی مشارکت دارند. امیدواریم که این ابتکار منطقه ای در مقیاس جهانی توسعه یابد. ما سایر شرکت‌هایی که در امتداد سواحل کالیفرنیا کار حمل و نقل انجام می دهند را به شدت تشویق می‌کنیم تا سفیر این برنامه شوند و با افزایش آگاهی، شرکت‌های حمل‌ونقل خود را به مشارکت دراین برنامه ترغیب کنند.»

برت دیوگاردی، مدیر پایداری و زنجیره تامین شرکت قهوه سامیت گفت:« در کسب و کار ما، بخش برشته کردن قهوه بیشترین تاثیر را نسبت به سایر بخش ها دارد؛ بنابراین آگاهی در مورد تمام جوانب این کار برای ما ضروری است. حفاظت از نهنگ‌های آبی و آسمان آبی یک نمونه و فرصت بسیار عالی می باشد تا بتوانیم به عنوان عضوی از یک مجموعه بزرگ در انجام کارهای فوق العاده کمک کنیم و شرکت‌های دیگر را نیز به پیوستن به این مجموعه تشویق کنیم.»

آنی نیبورگ، مدیر پایداری شرکت پیک دیزاین گفت:« کار به عنوان سفیر برند برای ما یک امر بدیهی بود چراکه این برنامه یک فرصت بی دردسر برای شرکت ها می باشد تا به وسیله آن آگاهی خود را افزایش داده و به طور مشخص از این اطلاعات در شکل دادن به شیوه های صنعت حمل و نقل استفاده کنند. پیوستن به این ابتکار هزینه ای جز اعلام حمایت از حمل و نقل پایدار ندارد وهمه برندهای مسئول در این امر, باید به آن بپیوندند.»

بیشتر شرکت ها در حال حاضر، حمل محصولات خود را با شرکت های حمل و نقلی انجام می دهند که عضوی از برنامه محافظت نهنگ های آبی و آسمان آبی باشند و از این راه می توانند امتیاز زیست محیطی برای ایجاد تغییرمثبت در محیط زیست بدست آورند.

 

ترجمه و انتشار اختصاصی: سی نیوز

منبع: https://www.supplychaindive.com/spons/sustainable-shipping-program-protects-endangered-whales-and-reduces-air-pol/649369/

لینک کوتاه: https://seanews.ir/50087