هشدار مؤسسه بیمکو نسبت به افزایش سفارش ساخت کشتی‌های کانتینری

هشدار مؤسسه بیمکو نسبت به افزایش سفارش ساخت کشتی‌های کانتینری

سفارش ساخت کشتی های کانتینری طی 2.5 سال گذشته به 8.61 میلیون Teu رسیده است که برابر با دوره 7.5 سال گذشته است. این امر ممکن است در آینده تعادل عرضه و تقاضا را در این صنعت به هم بزند.

به گزارش سی نیوز به نقل از گروه بین الملل مانا، موسسه بیمکو با انتشار گزارشی به نقل از «نلز راسموسن» تحلیلگر ارشد این موسسه هشدار داد که سفارش کشتی در فصول مختلف در گذشته علیرغم کاهش شاخص کانتینری، رکورد جدیدی در سال گذشته. در حال حاضر حدود 28.9 درصد از ناوگان کانتینری جهان در دست ساخت است. این در حالی است که نیاز به چنین افزایش تناژ اصلا احساس نمی شود.

وی گفت: بر این اساس برنامه ریزی شده تحویل کشتی های کانتینری در سال های 2023 و 2024 به 5.3 میلیون تی یو خواهد رسید و با توجه به امکان ارسال حدود یک میلیون تی یو کشتی های کانتینری به یاردهای کاغذی، ظرفیت کشتی های کانتینری از 30 میلیون تی یو فراتر خواهد رفت. . او گفت که این رقم در نوع خود قابل توجه است.

«راسموسن» با اشاره به اینکه سفارش کشتی های جدید عمدتا به دلیل سوخت سبز است، خاطرنشان کرد: با تحویل کشتی های جدید، 57 درصد از ظرفیت ناوگان کانتینری با سوخت های جدید خواهد بود که شامل LNG، متانول و. آمونیاک

راسموسن معتقد است که با توجه به تقاضای فزاینده برای کشتی های کوچکتر، کشتی های بزرگتر سفارش داده خواهد شد که تعادل در ناوگان کانتینری را به هم می زند.

«راسموسن» به سخنان دیگر کارشناسان و تحلیلگران موسسه بیمکو اشاره می کند: سفارش کشتی های بیشتر در سال های آینده تغییرات اساسی در ناوگان کانتینری ایجاد می کند و اگر صنعت کانتینری با کاهش تقاضا مواجه شود، معلوم نیست چه اتفاقی می افتد. کشتی های سفارش داده شده .

وی در پایان می گوید: به نظر می رسد یکی از بهترین و مناسب ترین کارهایی که کشتی داران در سال های اخیر باید انجام دهند، جابجایی برخی از کشتی های فرسوده و فرسوده است که نقش اساسی در ایجاد تعادل و ظرفیت سازی دارند. صنعت کانتینر

گزارش بازنشر: سی نیوز

منبع: https://mana.ir/fa/news/95617

لینک کوتاه: https://seanews.ir/46218