هدف گذاری روسیه برای ترانزیت ۵۰ میلیون تنی از مسیر ایران

هدف گذاری روسیه برای ترانزیت ۵۰ میلیون تنی از مسیر ایران

معاون وزیر راه و مدیرعامل سازمان بنادر با اشاره به تصمیم روسیه برای انتقال بخشی از تجارت خارجی خود از طریق ایران، گفت: روسیه در نظر دارد ظرفیت ترانزیت از طریق ایران را در دو مرحله به 50 میلیون تن برساند.

به گزارش سی نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، جلسه فوق العاده شورای اداری استان هرمزگان به ریاست استاندار هرمزگان و با حضور نماینده ولی قانونی در استان هرمزگان، رئیس جمهور تشکیل شد. و اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و سایر مدیران استان هرمزگان برگزار شد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در این جلسه اظهار داشت: تحلیل جامع مسائل حمل و نقل ما را به این نتیجه می رساند که بهترین شرایط برای ارتقای ترانزیت فراهم شده است زیرا تحولات جهانی مانند آن چه در شرق و جنوب آسیا و بین روسیه رخ می دهد. و اوکراین این داده ها باعث شده است که توجه به استفاده از ظرفیت ترانزیتی ایران معطوف شود.

صفایی با اشاره به جمع بندی روسیه مبنی بر انتقال بخشی از تجارت خارجی خود از طریق ایران، گفت: بر اساس صحبت های مشاور اقتصادی رئیس جمهور روسیه، این کشور در نظر دارد در فاز اول 15 میلیون تن کالاهای ترانزیتی و 50 میلیون تن افزایش دهد. کالاهای ترانزیتی در فاز دوم از مسیر ایران حرکت کنیم.

مدیرعامل سازمان بنادر با بیان اینکه روس ها بر حمل و نقل کالا از طریق ریلی و نبود ناوگان دریایی در دریای خزر تاکید زیادی دارند، تصریح کرد: روس ها بر حمل و نقل کالا از طریق ریلی تاکید زیادی دارند. با این وجود امیدواریم با تخصیص اعتبارات مناسب و تشویق سرمایه گذاران، ناوگان دریایی در دریای خزر را توسعه دهیم. .

رضایی رئیس کمیسیون عمران مجلس نیز در این جلسه گفت: استان هرمزگان با توجه به موقعیت جغرافیایی از ظرفیت بسیار خوبی برخوردار است اما شاهد هستیم که از این ظرفیت به درستی استفاده نشده است بنابراین مسئولان باید برای توسعه بیشتر تلاش کنند. آی تی. اقتصاد دریا محور دیگر شاهد فقر و بیکاری در مجاورت دریا نخواهیم بود.

مهدی دوستی استاندار هرمزگان نیز گفت: از نمایندگان شورای اسلامی تقاضا داریم برای توسعه بنادر کوچک استان و لایروبی آنها بحث ترخیص نفت را مطرح کنند.

در ابتدای این نشست کمالی مدیرکل راه و شهرسازی استان هرمزگان گزارشی از آخرین وضعیت نهضت ملی مسکن و همچنین وضعیت راه ها و راه های این استان ارائه کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در سخنانی خواستار همکاری دستگاه های متولی در ترانزیت کالا از جمله گمرک برای اعمال هر چه بیشتر اهرم های کنترلی بر روی فرآیند و ورود و خروج بار شد. .

عباس نژاد مدیرکل بنادر و کشتیرانی استان هرمزگان در این نشست ضمن خیرمقدم به مدعوین، ویژگی های مجتمع بندری شهید رجایی را بیان کرد و اظهار داشت: ظرفیت کانتینری بندر شهید رجایی 5 میلیون تی یو است که به 8 میلیون تی یو می رسد. teu با اضافه شدن فاز سوم.

وی ادامه داد: با همکاری اداره کل گمرک سامانه ایکس ری را در بندر شهید رجایی راه اندازی کرده ایم.

عباس نژاد با اشاره به برقراری روابط خوب با کشورهایی مانند قطر و عمان و کشورهای مستقل مشترک المنافع گفت: تفاهمات خوبی با دو کشور روسیه و قزاقستان داشته ایم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان تصریح کرد: ساخت سیلوی غلات با ظرفیت 200 هزار تن را آغاز کرده ایم و سرمایه گذار آن مشخص شده است.

عباس نژاد گفت: روز گذشته با حضور دکتر دهقان اراضی وزارت نفت برای توسعه سواحل مکران به سازمان بنادر و دریانوردی واگذار شد.

وی از امکان افتتاح بندر چند منظوره خمر به صورت کامل در دهه فجر خبر داد که افتتاحیه خوبی است.