نگاه ویژه به بنادر شمالی برای تأمین نهاده‌ها

نگاه ویژه به بنادر شمالی برای تأمین نهاده‌ها

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: برای تامین و واردات نهاده ها نگاه ویژه ای به بنادر شمال خواهیم داشت و به یک یا دو کشور محدود نمی شویم.
به گزارش سی نیوز به نقل از خبرگزاری موج، محمدعلی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه مازندران دارای دریا و جنگل است و در بسیاری از محصولات کشاورزی در عرصه های مختلف رتبه بالایی دارد، افزود: مازندران یکی از تامین کنندگان اصلی امنیت غذایی و غذایی در کشور محسوب می شود و نقش موثری ایفا می کند.

وی با بیان اینکه برای رفع چالش های مازندران طرح هایی را آماده کردیم، گفت: اگر طرح جامع آب و خاک تهیه شده در مازندران به موقع اجرا شود و اجرای آن تسریع شود، این استان می تواند نقش موثرتری در تامین امنیت غذایی و غذایی داشته باشد.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به بازدید از صنایع تبدیلی و تکمیلی، توسعه آن را ضروری دانست و گفت: مازندران با تقویت این صنایع می تواند نقش موثری در توسعه صادرات و ارز داشته باشد.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه در تامین نهاده ها به بنادر شمال توجه ویژه ای خواهیم داشت، تصریح کرد: نباید تنها به بنادر جنوبی و یکی دو کشور دنیا اکتفا کنیم و باید به سایر کشورها نیز توجه کنیم.

نیکبخت با اشاره به دیدار با فعالان حوزه کشاورزی غرب مازندران گفت: در منطقه کارآفرینان برجسته و متفکری در کشور وجود دارد و باید کارها را به مردم بسپاریم و به طور جدی این موضوع را در دستور کار قرار می دهیم تا مازندران و منطقه شمال را به عنوان الگو در تصمیم گیری ها مشارکت دهیم.

بازنشر خبر: سی نیوز

منبع: https://www.mojnews.com/n/2Vsl

لینک کوتاه: https://seanews.ir/49691