نقش آفرینی کریدور شمال- جنوب در ترانزیت کالاهای بشردوستانه

نقش آفرینی کریدور شمال- جنوب در ترانزیت کالاهای بشردوستانه

اولین کالاهای بشردوستانه اهدایی به افغانستان با استفاده از بیش از یکصد کانتینر متعلق به ناوگان کشتیرانی وارد چابهار شد و پس از تخلیه و بارگیری به مقصد افغانستان ارسال شد.

به گزارش سی نیوز به نقل از خبرگزاری مهر، بر اساس توافق چند جانبه ایران و کشورهای دوست، مقرر شد با استفاده از ظرفیت های موجود در بنادر چابهار کمک های بشردوستانه جامعه جهانی به افغانستان ارسال شود.

در این راستا و با حضور گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، ظرفیت کریدور شمال – جنوب که پیش از این توسط سایر رقبای منطقه ای محدود شده بود، با توافقات انجام شده مجددا به گذرگاه اصلی ارسال کالا به افغانستان تبدیل شد.

کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از پایان سال گذشته با هدف استفاده بهینه از زیرساخت ها، تجهیزات بندری و ظرفیت های چابهار در راستای توسعه عملیات کانتینری و دسترسی صاحبان کالا به شبکه حمل و نقل دریایی کانتینری؛ خدمات باربری منظم از بندر چابهار به مقاصد مختلف با قدرت بیشتری آغاز شده است.

با حضور فعال و جدی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و با راه اندازی خدمات منظم کانتینری از مبدا و مقصد چابهار توسط ناوگان ملی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از اواسط سال 1401 علاوه بر افزایش قابل توجه عملکرد کانتینری بنادر چابهار، مسیرهای جدید به کشورهای همسایه از طریق کریدور بین المللی شمال – جنوب نیز ایجاد شده است.

بازنشر خبر: سی نیوز

منبع: https://www.mehrnews.com/news/5807119

لینک کوتاه: https://seanews.ir/48452