نصب اسکله شناور در بندرگاه ابوموسی

نصب اسکله شناور در بندرگاه ابوموسی

معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: به منظور حفظ و ارتقای ایمنی تردد دریایی در بنادر مسافری، اسکله فلزی شناور پس از تعمیرات اساسی و زیر آبی در بندر ابوموسی نصب شد.

به گزارش سی نیوز به نقل از ایرنا، فریدون پیشدار در بازدید از این اسکله شناور در بندر ابوموسی افزود: برای تعمیرات زیرآبی این اسکله حدود 15 میلیارد ریال از سوی سازمان بنادر و دریانوردی هزینه شد.

وی در خصوص مشخصات فنی این اسکله نیز اظهار داشت: اسکله مذکور به طول 12 متر، عرض 10 متر و ارتفاع حدود 2 متر است و از این نوع اسکله فلزی شناور برای پهلوگیری شناورهای جستجو و نجات و سایر شناورها استفاده می شود.

معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان تصریح کرد: اسکله های فلزی شناور در بیش از یک دهه کارایی خود را به اثبات رسانده اند و به دلیل حرکت عمودی همزمان با جزر و مد، نیازی به تعویض طناب هارنس نبود. ، بالاترین ضریب ایمنی به ویژه در حمل و نقل مسافران، گردشگران، جستجو و نجات.

وی تاکید کرد: این نوع اسکله ها باید به صورت دوره ای تعمیرات اساسی شوند و قسمت های زیر آب آن ها بررسی شود.

به گفته پیشدار، با تعویض نقاط ضعیف شده و سیستم حفاظتی آنها برای مدت حداقل پنج سال، کمترین خوردگی بدنه زیر آب روی این شناورها ایجاد می شود.

معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان یادآور شد: تعمیر و نصب اسکله ها در جزایر و بنادر کشور با حفظ ظرفیت عملیاتی بنادر، ضریب ایمنی تردد دریایی نیز به حد مطلوب ارتقا می یابد.

بازنشر خبر: سی نیوز

منبع: https://www.irna.ir/news/85097918

لینک کوتاه: https://seanews.ir/46926