نرخ‌های حمل کانتینر در مسیر بازیابی و احیای دوران رونق

نرخ‌های حمل کانتینر در مسیر بازیابی و احیای دوران رونق

طبق شاخص‌های شانگهای و کلارکسون، نرخ‌های حمل و نقل کانتینری این روزها در حال بهبود و احیای دوران رونق هستند، یک چرخش مثبت پس از یک رکود یک ساله در صنعت.

به گزارش سی نیوز به نقل از گروه بین الملل مانا به نقل از Tradewinds; موسسه تحقیقات جهانی HSBC که در حوزه منابع مالی و بازار حمل و نقل فعالیت می کند، در گزارشی اعلام کرد که رصد تحلیلگران و کارشناسان این موسسه نشان می دهد شاخص حمل و نقل کانتینری شانگهای در هفته گذشته 8 درصد افزایش یافته و 14 درصد بوده است. بالاتر از ابتدای سال 2023.

بر اساس این گزارش، پس از کاهش نرخ حمل کانتینر در سال گذشته که حدود 84 درصد کاهش یافته بود، در هفته گذشته با افزایش شاخص جهانی کانتینر و ثبات نسبی در بازار، میانگین نرخ کرایه هر 40 دستگاه کانتینر پایی 1709 دلار شد که نشان دهنده خوش بینی بین صاحبان حمل و نقل کانتینری بود.

در گزارش این نهاد آمده است: پیش بینی می شود در ماه های آینده نرخ های نقدی بازار افزایش یافته و نرخ ها تثبیت شود.

در ادامه این گزارش، شاخص کلارکسون برای کشتی های کانتینری نسبت به اواسط بهمن ۱۳ درصد بهبود یافته است که این خود نشانه دیگری از تثبیت و احیای نرخ کانتینری است.

یکی دیگر از نشانه های مثبتی که در این زمینه باید به آن اشاره کرد، افزایش 15 درصدی صادرات چین در اسفندماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته است که در 5 ماه گذشته روند کاهشی داشته است.

در پایان این گزارش به نظر می رسد اختلالات نیروی کار بنادر لس آنجلس و لانگ بیچ آمریکا به دلیل مذاکرات طولانی با اتحادیه ها می تواند در افزایش نرخ قرارداد به نفع خطوط کانتینری موثر باشد.

بازنشر خبر: سی نیوز

منبع: https://mana.ir/fa/news/95699

لینک کوتاه: https://seanews.ir/46613