نخستین گام احداث مجتمع بندری مکران برداشته می‌شود

نخستین گام احداث مجتمع بندری مکران برداشته می‌شود

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از آغاز عملیات عمق سنجی منطقه ساحلی کوه مبارک با هدف احداث بندری بزرگ در شرق هرمزگان (مجموعه بندری مکران) خبر داد.

به گزارش سی نیوز به نقل از پایگاه خبری تراباران، حسین عباس نژاد اعلام کرد: کار جمع آوری داده های اولیه در منطقه ساحلی کوه مبارک توسط یکی از شرکت های مهندسی بندر شهید رجایی از 23 اسفندماه آغاز شده است.

وی ادامه داد: طرح جمع‌آوری و تکمیل داده‌های پایه در منطقه ساحلی کوه مبارک برای احداث بندر بزرگ در شرق هرمزگان و استخراج داده‌های آب‌سنجی به عنوان اساسی‌ترین عامل موثر در شبیه‌سازی‌های ریاضی و پارامترهای دریایی و همچنین طراحی و ساخت سازه های دریایی و توسعه ساحلی آغاز شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به اینکه توسعه دریایی بدون شناخت حوزه های آبی و هیدروگرافی امکان پذیر نیست، گفت: در زمینه ایجاد بندر نیاز به بررسی های دریایی، هیدروگرافی و رسوب شناسی ضروری است. بدین منظور عملیات هیدروگرافی در نواحی ساحلی کوه مبارک به طول 180 و 950 کیلومتر انجام شد.

عباس نژاد در ادامه سخنان خود سقف سازی مواد معدنی، بانکرینگ سوخت و ارائه خدمات فنی مهندسی را از مهمترین فرصت های سرمایه گذاری در بنادر شرق هرمزگان عنوان کرد و افزود: در مجاورت کوه مبارک واقع در ضلع شرقی در استان هرمزگان مطالعات اولیه برای احداث بندر بزرگ در حال انجام است و همینطور زمین مورد بهره برداری قرار گرفته و آماده احداث بندر بزرگ است.

وی با بیان اینکه سواحل مکران از نظر موقعیت جغرافیایی و استراتژیک نقش اساسی در جذب بازارهای بین المللی و توسعه اقتصاد دریامحور دارد، تصریح کرد: سبک و سنگین موقعیت ممتازی در دل سواحل مکران دارد.

بازنشر: سی نیوز

منبع: https://tarabaran.com/?p=29841

لینک کوتاه: https://seanews.ir/44897