نجات ۳۵۹ دریانورد مضطر در گستره آبی هرمزگان

نجات ۳۵۹ دریانورد مضطر در گستره آبی هرمزگان

معاون بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: در راستای افزایش ایمنی دریانوردی طی 9 ماهه امسال 359 دریانورد مضطر در آب های استان نجات یافته اند.

به گزارش سی نیوز به نقل از خبرگزاری مهر، اسماعیل مکی زاده اظهار داشت: با توجه به الزامات ملی و بین المللی جستجو و نجات دریایی و اقدامات انجام شده در راستای افزایش ایمنی دریانوردی و استفاده از شناورهای تخصصی جستجو و نجات دریایی. ، 359 نفر در مضیقه از ابتدا آنها در سال جاری نجات یافته اند.

وی ادامه داد: در این مدت 117 عملیات جستجو و نجات دریایی مدیریت و انجام شد که 74 مورد آن مربوط به ارائه خدمات پزشکی در حوزه آبی استان بود و این وظیفه اصلی جست و جوی دریایی و دریاست. عملیات نجات

معاون بنادر و دریانوردی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به نزدیک شدن به ایام نوروز و استقبال مسافران از جاذبه های دریایی این استان بر لزوم توجه بیشتر به رعایت الزامات ایمنی توسط خدمه شناورها و مسافران تاکید کرد.

مکی زاده خاطرنشان کرد: با اعمال و اجرای طرح های عملیاتی و اقدامات موثر، تلاش شده تا با وجود افزایش سفرهای دریایی تجاری، ماهیگیری و تفریحی، سوانح دریایی کاهش یابد.

گفتنی است مرکز جستجو و نجات دریایی استان هرمزگان دارای 8 قایق غریق و 36 ایستگاه پشتیبانی نجات غریق (دریانوردان صیادی و تجاری بومی منطقه) در 2200 کیلومتر از حریم دریایی برای جستجو و نجات است.