مسیرهای پرتردد دریایی تا محدوده بندر جاسک پاکسازی می شود

مسیرهای پرتردد دریایی تا محدوده بندر جاسک پاکسازی می شود

معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از تخلیه شناورهای غرق شده خبر داد و از آغاز عملیات حذف هفت فروند شناور غرق شده پرخطر واقع در مسیر تردد دریایی این استان خبر داد.

به گزارش سی نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، فریدون پیشدار معاون فنی و نگهداری بنادر و دریانوردی هرمزگان از آغاز عملیات حذف هفت فروند کشتی غرق شده پرخطر مستقر در دریا خبر داد. مسیر تردد آبراه های این استان ایمن سازی تردد دریایی در آبراه های حاکمیتی کشور با طی مراحل قانونی انجام شده است.

وی در تشریح جزئیات اولین عملیات غرق شده اعلام کرد: با تهیه انواع شناورها از جمله لنج جرثقیل، یدک کش، تجهیزات غواصی و تجهیزات برش زیر آب، اولین عملیات غرق شده پرخطر در ضلع غربی کانال ورودی انجام شد. بندر شهید باهنر آغاز شد.

معاون فنی و نگهداری بنادر و دریانوردی هرمزگان افزود: بر اساس اولویت خطرناک بودن این غرق‌شده‌ها در مسیرها و مناطق مختلف استان، پاکسازی انجام می‌شود که تا بندر جاسک امتداد می‌یابد.

پیشدار تصریح کرد: وجود شناورهای غرق شده مستقر در مسیرهای پرتردد دریایی خطر برخورد با شناورهای دیگر را افزایش می دهد و احتمال غرق شدن یا آسیب دیدن شناورهای تردد در آن مسیرها وجود خواهد داشت.

وی ادامه داد: انجام این کار علاوه بر جلوگیری از موارد ذکر شده از خسارات جانی و مالی جلوگیری می کند.

به گفته پیشدار، هزینه ریالی انجام عملیات صادراتی حدود 300 میلیارد ریال بوده که به منظور ایمن سازی تردد دریایی توسط سازمان بنادر تامین شده است.

بازنشر خبر: سی نیوز

منبع: news.mrud.ir/news/132446

لینک کوتاه: https://seanews.ir/46649