مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی: با نظارت و بازرسی به دنبال افزایش ضریب ایمنی در بنادر هستیم

مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی: با نظارت و بازرسی به دنبال افزایش ضریب ایمنی در بنادر هستیم

عادل دریس مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی گفت: با نظارت و بازرسی در تلاش هستیم تا ضریب ایمنی در بنادر را به میزان قابل توجهی افزایش دهیم.

به گزارش سی نیوز، مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی در گفتگو با خبرنگار سی نیوز در خصوص اهمیت رصد و بازرسی کالاهای خطرناک در بنادر افزود: رویکرد جدیدی که در حوزه بندری در پیش گرفته ایم، به ویژه در اداره کل امور بندری، تدوین و بازنگری شده است. دستورالعمل های مرتبط با ایمنی که منجر به حفظ جان و مال و امانت مردم در بنادر کشور می شود.

وی خاطرنشان کرد: در همین راستا در ابتدای حضورم در اداره کل امور بندری آقای هاشمی از کارشناسان این حوزه به نکته بسیار خوبی اشاره کردند و نکته این بود که اگر بخواهیم داشته باشیم. یک شغل ماندگار در این اداره کل، بهترین راه حل این است. این است که به سمت اجرای دستورالعمل ها و دستورالعمل هایی که در سطح بین المللی موجود است برویم و این موضوع با دکتر اسلامی و دکتر صفایی مطرح شد و استقبال بسیار خوبی شد و به نکته ای اشاره و تاکید شد که خصوصی بخش و کارشناسان در این مورد (حتی انتقاد) باید شنیده شوند و جلسات متعددی تشکیل شود و سپس اقدامات لازم برای اجرا انجام شود. اگر به آن توجه نشود نتیجه مطلوب حاصل نمی شود.

دریس درباره عمده اقدامات انجام شده در حوزه دریایی، حمل و نقل و نگهداری کالاهای خطرناک گفت: خوشبختانه ساختار بسیار خوبی در حوزه دریایی نهادینه شده است و عمده مواردی که در جلسات ادارات کل بنادر مطرح شد، آن بود. رویکرد به ساختار دریایی

وی با ابراز تأسف از کم کاری در تدوین کدها و مقررات بندری تصریح کرد: اما در بخش بندری متأسفانه اگرچه این کدها وجود دارد و همه می دانیم که کدهای بین المللی هم داریم و عضو کنوانسیون های کالاهای خطرناک (دو کنوانسیون بین المللی و 5 کنوانسیون بین المللی) هستیم. کدها) اما در زمینه تدوین دستورالعمل ها و مقرراتی که باید به آن رجوع شود و همه ما باید در آن قالب کار کنیم، متاسفانه در بخش بندری آنطور که باید پیدا نشد و همانطور که گفتم بیشتر در به عنوان مثال، بخش دریایی در سطح مدیران استفاده می شود.

مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی با ابراز امیدواری نسبت به بهبود این قسمت از مقررات کالاهای خطرناک خاطرنشان کرد: در این زمینه تصمیم گیری شده و خوشبختانه محتوای خوبی تولید شده است. با برخی از نمایندگان محترم انجمن ها، شرکت ها و علاقمندان صحبت شد و تاکنون چندین جلسه حضوری برگزار شده است و امیدوارم این وضعیت کرونا باعث ایجاد فاصله بین ما نشود. و امیدواریم بتوانیم این روند را ادامه دهیم.

وی در خصوص برگزاری آزمون های نگهداری و حمل کالاهای خطرناک خاطرنشان کرد: جلسات حضوری خوبی در این زمینه برگزار شد. پس از تدوین و تعیین نقشه راه و برنامه ها، آموزش افراد آغاز شد و به مرحله صدور گواهینامه رسید و تعدادی از نمایندگان شرکت ها در این آزمون ها شرکت کردند و خوشبختانه موفق به دریافت گواهینامه شدند.

دریس درباره برنامه های اداره کل بنادر و دریانوردی سازمان بنادر و دریانوردی بیان کرد: برنامه این است که با نظارت و ممیزی روند به گونه ای پیش برود که نسبت به گذشته به چشم بیاید. با توجه به مقوله ایمنی انتظار داریم متخصصان و کارشناسان ما را در این راستا یاری کنند و در صورت وجود پیشنهاد در رفع ایرادات ما را یاری کنند.

مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی موضوع اصلی مقالات و مطالب مربوط به نگهداری و حمل و نقل کالاهای خطرناک را نقد عنوان کرد. حتی در جلسات داخلی سازمان بنادر و دریانوردی اکثر موارد مورد انتقاد قرار گرفت و از همکاران محترم خواستم که یک سری پیشنهادات در همان قالب استاندارد باشد تا کار شروع شود که خوشبختانه این اتفاق افتاد.

وی در پایان گفت: امیدوارم این تحرکات که در گذشته بوده است ادامه داشته باشد و حافظ جان و مال مردم و اموالی باشیم که صاحبان محترم کالا در اختیار این مهم حمل و نقل قرار داده اند. زنجیر.

رویداد تخصصی

کنفرانس تخصصی حمل و نقل و نگهداری کالاهای خطرناک در بنادر

تهیه مصاحبه خبری و عکس اختصاصی: سی نیوز

لینک کوتاه:https://seanews.ir/4260