مالکان خط کشتیرانی MSC سوییس در لیست ثروتمند‌ترین خانواده دنیا

مالکان خط کشتیرانی MSC سوییس در لیست ثروتمند‌ترین خانواده دنیا

بر اساس گزارش منتشر شده توسط مجله فوربس، جیانلوئیجی آپونته و همسرش رافائلا، صاحبان خط کروز MSC، به طور مشترک در رتبه 43 فهرست میلیاردرهای جهان در سال 2023 قرار گرفته اند.

به گزارش سی نیوز به نقل از گروه بین الملل مانا; روزنامه سوئیسی LEMATIM نیز خانواده آپونته را ثروتمندترین خانواده سوئیس معرفی کرد که دارایی آنها 100 میلیارد دلار برآورد شده است.

بر اساس این گزارش، جیانلوئیجی و همسرش رافائلا، بنیانگذاران خط کشتیرانی MSC در سال 1970، هر کدام 50 درصد از سهام این شرکت را در اختیار دارند. علاوه بر این، آنها مالک خط کروز MSC CRUISES، تجارت کالا MEDLOG و اپراتور ترمینال کانتینری Terminal Investment Limited هستند.

بر اساس این گزارش منتشر شده توسط مجله فوربس، ثروت این زوج از 8.4 میلیارد دلار در سال 2022 به 31 میلیارد دلار در حال حاضر افزایش یافته است. در حالی که در آغاز اپیدمی کرونا در سال 2022، ثروت آنها 6.5 میلیارد دلار برآورد شده بود.

جان مک کاون کارشناس حمل و نقل می گوید: نتایج مالی شرکت برای اطلاع عموم منتشر نمی شود، اما این شرکت در سال 2022 حدود 28 میلیارد دلار سود خالص داشته است.

در ادامه گزارش آمده است که «رافائلا آپونته» در بین ۹۶ زن میلیاردر جهان توسط فوربس قرار گرفته است.

شایان ذکر است که خط MSC در حال حاضر با 730 کشتی کانتینری با ظرفیت 4.8 میلیون TEU رتبه اول را در بین خطوط کشتیرانی کانتینری جهان دارد.

گزارش بازنشر: سی نیوز

منبع: https://mana.ir/fa/news/95622

لینک کوتاه: https://seanews.ir/46315