لایروبی اسکله قدیم بندرخمیر با هدف تحقق خواسته‌های مردمی

لایروبی اسکله قدیم بندرخمیر با هدف تحقق خواسته‌های مردمی

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: در پی کاهش چشمگیر عمق اسکله گمرک بندرخمیر که در گذشته نقش مهمی در تجارت دریایی منطقه داشت، کار لایروبی اسکله قدیم بندرخمیر در دستور کار قرار گرفت. دستور کار سازمان بنادر

به گزارش سی نیوز به نقل از ایرنا، حسین عباس نژاد افزود: تغییرات اقلیمی از یک سو منجر به رسوب گذاری گل و لای ناشی از سیلاب های شدید می شود و از سوی دیگر رعایت نکردن حریم لازم از سازه های رسوبی مجاور از دلایل کاهش آن است. در عمق اسکله قدیمی بندر خمر.

وی با اشاره به لایروبی اسکله قدیم بندرخمیر از هفتم اسفند ماه سال گذشته گفت: این اقدام اداره کل بنادر استان در راستای خواست مردم و مسئولان شهرستان خمر و با هدف افزایش ظرفیت پهلوگیری شناورهای سنتی و ارتقای ضریب ایمنی تردد دریایی در این اسکله است. است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان ترویج تخلیه و بارگیری شناورهای سنتی (لنج) و امکان نگهداری شناورهای سنتی در ساعات مختلف شبانه روز و در شرایط جزر و مد را از دیگر اهداف لایروبی اسکله قدیمی بندر برشمرد. خمیر.

عباس نژاد افزود: بررسی های لازم از جمله هیدروگرافی و شناخت توپولوژی منطقه، بررسی نوع بستر و ارزیابی، هماهنگی نحوه برداشت و تعیین محل لایه بندی از ابتدای سال گذشته تاکنون با همکاری وزارت بهداشت انجام شده است. با هماهنگی سازمان های مربوطه و پیمانکار مورد اعتماد نیز در این مورد مشخص شده است.

با توجه به او؛ در مرحله اول با استفاده از بیل مکانیکی با دکل 18 متری، لایروبی اسکله به وسعت 16000 مترمکعب و حمل لجن به خشکی و در مرحله نهایی تا 25000 مترمکعب لایروبی با افزایش حجم. ظرفیت و قدرت بیل مکانیکی دارای دکل 24 متری است که برای اطمینان از حمل و نقل ایمن شناورها طراحی شده است.

برای لایروبی در آب هایی که برای کشتی های معمولی کم عمق و عملا صعب العبور محسوب می شوند، از لایروبی های دو منظوره استفاده می شود.

از این نوع لایروبی ها برای نگهداری کانال ها و اسکله های کوچک نیز استفاده می شود.

طراحی این نوع لایروبی ها به گونه ای است که می توانند عملیات لایروبی را در آب های کم عمق و همچنین در محیط هایی با بستر گلی و تغییرات جزر و مدی زیاد انجام دهند.

بازنشر خبر: سی نیوز

منبع: https://irna.ir/xjMct2

لینک کوتاه: https://seanews.ir/46305