قرارداد کشتی سازی بین ایران و روسیه امضا شد

قرارداد کشتی سازی بین ایران و روسیه امضا شد

سرکنسول ایران در آستاراخان از امضای قرارداد ساخت کشتی بین ایران و روسیه خبر داد و گفت: امیدواریم با امضای قرارداد و خرید کشتی های بیشتر در راستای توسعه تجارت و بازرگانی، نیاز کشتیرانی در دریای خزر را تامین کنیم. روابط

به گزارش سی نیوز به نقل از پایگاه خبری تراباران، مهدی آکوچکیان، سرکنسول ایران در آستاراخان روسیه در مراسم امضای قرارداد ساخت یک کشتی توسط روسیه که به دستور ایران انجام شد، گفت: بندر سالیانکا روسیه: «در ماه‌های اخیر شاهد تلاش‌های روزانه‌ای بوده‌ایم که با مؤسسات و شرکت‌های ایرانی و روسی برای افزایش سطح فعالیت‌های تجاری و ارتقای همکاری‌های اقتصادی کار کرده‌ایم.

وی در ادامه بر اهمیت زنجیره ارزش کامل در دنیای امروز تاکید کرد و افزود: بندر سالیانکا با نگاهی به توسعه روابط ایران و روسیه این نیاز را با خرید یک کشتی برطرف کرده است که با تکمیل چرخه حمل و نقل بندری، این نیاز را برطرف می کند. تاثیر مثبتی در کاهش قیمت نهایی کالا داشته باشد، ایران و روسیه صادرات خواهند داشت و در نتیجه کیفیت زندگی مردم این دو کشور افزایش خواهد یافت.»

سرکنسول ایران در آستاراخان امضای قرارداد ساخت کشتی بین ایران و روسیه را گامی بلند در توسعه روابط تجاری و بازرگانی و نشان دادن توانایی حمل و نقل انواع کالا و با اشاره به توانایی ها و ظرفیت های حمل و نقل دانست. انواع محموله های این نوع کشتی ها ابراز امیدواری کرد با امضای تفاهم نامه و خرید کشتی های بیشتر، نیاز به کشتیرانی در خزر برطرف شود.

آکوچکایان همچنین به اجرای محموله کالا در چارچوب کریدور شمال-جنوب توسط بندر سالیانکا اشاره کرد و گفت: برای توسعه این کریدور بسیار مهم و حیاتی، تامین و تامین کشتی های بیشتر و تقویت زیرساخت های این بندر ضروری است. خدمات بندری.”

وی از آمادگی سرکنسولگری ایران در آستاراخان برای حمایت از فعالیت های توسعه کشتیرانی ایران خبر داد و ابراز امیدواری کرد که انتقال زمین اطراف بندر سالیانکا با همکاری مسئولان استانی آستاراخان برای توسعه آن در اسرع وقت انجام شود.

بازنویسی و جمع بندی خبر: سی نیوز

لینک کوتاه خبر: https://seanews.ir/42381/

منبع خبر: https://tarabaran.com/?p=27413