فعالیت بنادر تابعه خوزستان با محوریت کمک به رونق تجاری کسب و کارهای محلی

فعالیت بنادر تابعه خوزستان با محوریت کمک به رونق تجاری کسب و کارهای محلی

سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: کمک به رونق تجاری کسب و کارهای محلی مهمترین رسالت فعالیت بنادر تابعه استان محسوب می‌شود.

به گزارش سی نیوز به نقل از  ایرنا، ابوطالب گرایلو در نشست‌های جداگانه با فرماندار و امام جمعه شهرستان هندیجان اظهارکرد: بندر سجافی از جمله بنادر تابعه استان خوزستان با هدف رونق تجارت محلی منطقه هندیجان همواره باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه سازمان بنادر و دریانوردی از توسعه سرمایه گذاری ها در بنادر تابعه حمایت می کند افزود: در صورت ظرفیت سازی های لازم، امکان انجام سرمایه گذاری های بخش خصوصی در بندر سجافی نیز فراهم خواهد شد.

سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان اضافه کرد: اراضی پشتیبانی بندر سجافی نیز ظرفیت مطلوبی برای فعالیت های اقتصادی است که قطعا باید مورد مطالعه و بررسی بیشتری قرار گیرد.

گرایلو در خصوص توسعه اسکله موجود بندر سجافی گفت: در قالب طرح توجیهی، موضوع توسعه اسکله این بندر ابتدا باید از نظر مهندسی مورد بررسی و مطالعه کارشناسی قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: فعالیت های دارای توجیه اقتصادی در مجموعه بنادر استان همواره مورد توجه هستند تا از این طریق علاوه بر اشتغالزایی به رونق کسب و کارهای منطقه کمک شود.

سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان حفظ و تداوم کارکرد بنادر تابعه را در راستای ایفای مسئولیت های اجتماعی سازمان بنادر و دریانوردی از وظایف بنادر تابعه دانست و گفت: موضوع بهره گیری از توان بخش خصوصی و سرمایه گذاران برای ایجاد زیرساخت های بندری بیش از پیش باید مورد توجه قرار گیرد.

بر اساس این گزارش، با توجه به موقعیت جغرافیایی شهرستان هندیجان به لحاظ واقع شدن در ساحل خلیج فارس و همچنین عبور رودخانه زهره از این شهر، دریانوردی و اشتغال به تجارت دریایی یکی از مشاغل مورد توجه اهالی آن بوده و از دیرباز به واسطه فعالیت در زمینه واردات و صادرات کالا با کشورهای حوزه خلیج فارس فعالیت‌های دریانوردی رونق داشته است.

 

بازنشر خبر: سی نیوز

منبع:https://www.irna.ir/news/85176539

لینک کوتاه: https://seanews.ir/49860