فرودگاه سقز افتتاح شد/ برقراری هفته‌ای یک پرواز از تهران به سقز

فرودگاه سقز افتتاح شد/ برقراری هفته‌ای یک پرواز از تهران به سقز

صبح امروز در دومین روز سفر سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری و مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی به استان کردستان، فرودگاه شهدای سقز پس از حدود 27 سال انتظار افتتاح شد.

فرودگاه شهدای سقز با فرود هواپیمای رئیس جمهور به شکل رسمی افتتاح شد. این فرودگاه توسط مهندسان ایرانی با 180 هکتار مساحت و 2 هزار و 500 مترمربع مساحت ترمینال به اتمام رسیده است.

باند فرودگاه سقز 2 هزار و 600 متر طول دارد و 450 متر تاکسی وی، دو هزار و 500 متر مساحت پارکینگ، یک هزار و 300 متر روشنایی معابر، برج مراقبت، دستگاه‌های کمک بازرسی و ساختمان‌ پلیس از دیگر ویژگی‌های این فرودگاه است.

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در حاشیه مراسم افتتاح این فرودگاه، بهره‌مندی سقز از فرودگاه را اتفاق مبارکی دانست و گفت: در روزهای پایانی دولت گذشته به صورت ویدیو کنفرانسی این فرودگاه افتتاح شد اما هنوز آماده نبود و نارضایتی مردم را به دنبال داشت.

وی افزود: در زمان حاضر زیرساخت‌های فرودگاه از جمله تجهیزات کمک ناوبری، ایمنی پرواز و سایر ملزومات فراهم شده اما امیدواریم با برقراری پروازهای مداوم در این فرودگاه خدمتی به مردم کردستان کرده باشیم.

وزیر راه و شهرسازی با اعلام این‌که هفته‌ای یک پرواز از تهران در این فرودگاه برقرار خواهد شد، گفت:‌ امروز یک پرواز هم توسط هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در این فرودگاه به زمین می‌نشیند.