عملیات کانتینری در بندر امیرآباد بیش از 2.5 برابر رشد کرد

عملیات کانتینری در بندر امیرآباد بیش از 2.5 برابر رشد کرد

مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد با اشاره به رشد 31 درصدی تخلیه و بارگیری کالا در سه ماهه نخست امسال در بندر امیرآباد نسبت به مدت مشابه سال گذشته، از سهم 59 درصدی بندر امیرآباد در تخلیه و تخلیه خبر داد. بارگیری بنادر تجاری شمال کشور.

به گزارش سی نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمدعلی موسی پور با تشریح عملکرد 3 ماهه این بندر گفت: میرآباد بندر در بهار طلایی عملکرد خود رکورد درخشانی را به ثبت رساند به طوری که میزان تخلیه و بارگیری کالا در 3 ماهه امسال با رشد 31 درصدی به بیش از یک میلیون و 96 هزار تن رسیده است که سهم 59 درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بین بنادر تجاری است. در شمال کشور

وی در بخشی دیگر از تشریح عملکرد سه ماهه بندر امیرآباد، ایمنی، صرفه اقتصادی، سرعت در جابجایی کالا و وجود زیرساخت های داخلی شبکه ریلی را از عوامل مهمی برشمرد که مشتریان بندر امیرآباد را ترغیب به استفاده از ریل برای جابجایی بار کرده است. به طوری که در این مدت حمل و نقل ریلی بندر امیرآباد با رشد 90 درصدی به 25 هزار و 798 تن رسیده است.

مدیرکل بندر امیرآباد گفت: صادرات کالا در سه ماهه نخست امسال با 11 درصد افزایش از 254 هزار تن به 283 هزار تن رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه بندر امیرآباد از ظرفیت ها و امکانات مناسب برای تبدیل شدن به قطب صادرات، واردات و ترانزیت کالاهای کانتینری در منطقه برخوردار است، میزان تخلیه و بارگیری کالاهای کانتینری در بهار امسال را 3502 TEU اعلام کرد که در مگاسیه با همین دوره سال قبل 275 درصد رشد نشان می دهد.

موسی پور در پایان آماری از حمل و نقل کالا در بندر امیرآباد در 3 ماه گذشته ارائه کرد که بر اساس آن 278 کشتی، 48 هزار و 102 کامیون و 642 واگن برای جابجایی کالا به بندر امیرآباد استفاده می کردند.

بازنشر خبر: سی نیوز

منبع: https://www.pmo.ir/fa/news/63450

لینک کوتاه: https://seanews.ir/49232