عملیات تخلیه و بارگیری کالا در بنادر استان گیلان ۵۶ درصد رشد داشت

عملیات تخلیه و بارگیری کالا در بنادر استان گیلان ۵۶ درصد رشد داشت

حسین یونسی مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون رشد ۵۶ درصدی در عملیات تخلیه و بارگیری کالا نسبت به مدت مشابه سال گذشته ثبت شد گفت: بیشترین رشد در عملکرد مقایسه‌ای در بین کلیه بنادر شمالی، متعلق به بندرانزلی است و این مهم با همدلی و اهتمام همه دستگاه‌ها و صاحبان کالا اتفاق افتاده است.

به گزارش سی نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نشست هم اندیشی با تجار و صاحبین کالا در بنادر استان با حضور مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا به منظور ارائه خدمات مطلوب تر در سالن اجتماعات این اداره کل برگزار شد.

حسین یونسی مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا در نشست هم‌اندیشی با تجار و صاحبان کالا، اعلام کرد: هدف اصلی این نشست شنیدن و بررسی مشکلات صاحبان کالا، ایجاد هماهنگی و رفع مشکلات به منظور افزایش رضایت مندی ذینفعان بندر و همچنین بهبود ارائه خدمات بندری در راستای افزایش راندمان و عملکرد بندر بوده است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان افزود: اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان حامی صاحبان کالا و تجار بوده و به همین منظور نمایندگانی نیز از گمرک، استاندارد، کشتیرانی دریای خزر و پورت اپراتور برای رفع سریع موانع موجود در این نشست حضور داشتند.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا با بیان اینکه از ابتدای سال تا به امروز شاهد رشد ۵۶ درصدی در عملیات تخلیه و بارگیری کالا نسبت به مدت مشابه سال گذشته هستیم، خاطرنشان کرد: بیشترین رشد در عملکرد مقایسه ای در بین کلیه بنادر شمالی، متعلق به بندرانزلی است و این مهم با همدلی و اهتمام همه دستگاه ها و صاحبان کالا اتفاق افتاده است.

یونسی با اشاره به زیرساخت ها و توانمندی های بندر آستارا، تصریح کرد: مطلوب است کالاهایی که مقصدشان به بندر آستارا نزدیک است از مزیت های این بندر استفاده کنند.

وی با اشاره به حضور عضو هیات مدیره پورت اپراتور مجتمع بندری انزلی در این نشست، گفت: تقویت تجهیزات و افزایش گنگ کاری به منظور کاهش نرم های تخلیه و بارگیری از جمله موارد مهمی است که همواره مطالبه گر آن هستیم.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان در مورد اهمیت وجود آزمایشگاه تعیین هویت کالا در بندرانزلی، تصریح کرد: وجود این آزمایشگاه بسیار ضروری است و باید مورد توجه و اهتمام تمام مسئولین شهری و استانی قرار گیرد.

گفتنی است، نشست هم اندیشی با تجار و صاحبان کالا در بنادر استان گیلان با حضور نمایندگان تمامی گروه‌های کالایی همچون روغن خام خوراکی، غلات، چوب، آهن آلات، کانتینر و صادرکنندگان برگزار و آنها در ابتدای این نشست به موضوعاتی همچون اهتمام و همکاری بیشتر گمرک، استاندارد و دامپزشکی مبنی بر تسریع خروج کالاهای اساسی و همچنین متناسب‌سازی تجهیزات بندری اپراتور با توجه به افزایش میزان عملیات تخلیه و بارگیری کالا اشاره داشتند.

 

بازنشر خبر: سی نیوز

منبع:http://news.mrud.ir/news/139657

لینک کوتاه: https://seanews.ir/49891