عملیات تخلیه و بارگیری بندر خرمشهر در سه ماهه نخست امسال 37 درصد رشد داشت

عملیات تخلیه و بارگیری بندر خرمشهر در سه ماهه نخست امسال 37 درصد رشد داشت

مدیرکل بندر و کشتیرانی خرمشهر اعلام کرد: در سه ماهه نخست امسال 832 هزار تن عملیات تخلیه و بارگیری انجام شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 37 درصد افزایش داشته است.

به گزارش سی نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، علی عسکری گفت: گزارش مقایسه ای تخلیه و بارگیری اداره کل بنادر و دریانوردی تا خرداد ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه انجام شد.

وی گفت: بر این اساس تا پایان خردادماه امسال 832 هزار تن عملیات تخلیه و بارگیری انجام شد که در مدت مشابه سال گذشته 603 هزار تن انجام شد.

مدیرکل بندر و کشتیرانی خرمشهر گفت: بر اساس آمار فوق عملیات تخلیه و بارگیری در سال جاری (سه ماهه اول) نسبت به مدت مشابه سال قبل 37 درصد رشد داشته است.

عسگری ادامه داد: از میان این عملیات تخلیه و بارگیری در سه ماهه نخست امسال 72 درصد کلینکر، 23 درصد کالاهای عمومی و 5 درصد کانتینر سهم دارد.

وی گفت: عملیات صادرات کلینکر با 2 پست اسکله در سه ماهه اول سال 1402 طی مدت مشابه سال گذشته 30 درصد رشد داشته است.

مدیرکل بندر و کشتیرانی خرمشهر گفت: در سه ماهه نخست سال 36 هزار و 794 کامیون در بندر خرمشهر تردد شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 39 درصد افزایش داشته است.

عسگری با اشاره به صادرات فرآورده های آهنی (میله) از طریق بندر خرمشهر به کشورهای همسایه، گفت: با تلاش ها و اقدامات انجام شده در سه ماهه نخست سال 108 هزار و 755 تن فرآورده های آهنی از طریق بندر خرمشهر صادر شد که بیش از مدت مشابه سال گذشته رشد 237 درصدی را به ثبت رسانده است.

بازنشر خبر: سی نیوز

منبع: https://www.pmo.ir/fa/news/63445

لینک کوتاه:https://seanews.ir/49241