طرح اتصال ۲ هزار و ۴۰۰ هکتار به بندر شهید رجایی آغاز خواهد شد

طرح اتصال ۲ هزار و ۴۰۰ هکتار به بندر شهید رجایی آغاز خواهد شد

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: طرح اتصال دو هزار و ۴۰۰ هکتاری به بندر فعلی شهید رجایی که سال‌ها نیمه‌کار مانده بود، در سفر رییس جمهور به هرمزگان، آغاز خواهد شد.

به گزارش سی نیوز به نقل از خبرگزاری مهر، حسین عباس نژاد در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با اشاره به فعالیت‌های جهادی بنادر و دریانوردی در دولت سیزدهم و ضرورت تسریع در بهره‌برداری از طرح‌های در حال احداث این اداره‌کل گفت: طرح‌هایی مثل ۲ هزار و ۴۰۰ هکتاری بندر شهید رجایی که سال‌ها نیمه‌کار مانده بود، این نوید را می‌دهم که در سفر رئیس جمهور و هیأت دولت به استان عملیات اتصال این طرح به بندر فعلی آغاز خواهد شد.

عباس‌نژاد افزود: سه طرح گردشگری و مسافری بنادر حقانی، نخل ناخدا و هرمز به عنوان بزرگترین طرح گردشگری، مسافری و دریایی با بهره‌گیری از فرهنگ بومی استان هرمزگان نیز جزو طرح‌هایی است که در سفر رئیس جمهوری عملیات اجرایی آن‌ها آغاز خواهد شد.

وی در ادامه به افتتاح بندرگاه چندمنظوره خمیر در اسفندماه سال گذشته با حضور وزیر راه و شهرسازی اشاره کرد و ادامه داد: با وجود مشکلات و کاستی‌های موجود در این بندرگاه، ۲ روز بعد از افتتاح بارگیری مواد معدنی توسط شناورهای تجاری آغاز شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان پیش‌بینی کرد تا ۲ ماه آینده ظرفیت بارگیری مواد معدنی در بندرگاه خمیر به یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن در سال برسیم.

عباس‌نژاد مطالعات بندر جدید لنگه، برنامه‌ریزی برای آغاز فاز چهارم طرح توسعه بندر شهید رجایی، افزوده شدن پنج اسکله گردشگری در قشم همزمان با سفر رئیس جمهور را بخش دیگری از طرح‌های در دست پیگیری و احداث اعلام و خاطرنشان کرد: تلاش ما بر این است تا پایان دولت سیزدهم بخش عمده‌ای از طرح‌های توسعه‌ای، زیربنایی در حوزه‌های دریایی و بندری به مرحله عملیات و بهره‌برداری برسد.

 

 

بازنشر خبر: سی نیوز

منبع:https://www.mehrnews.com/news/5856185

لینک کوتاه: https://seanews.ir/50439