ضرورت رفع موانع تولید در پسکرانه بنادر

ضرورت رفع موانع تولید در پسکرانه بنادر

رئیس کمیسیون بهبود محیط کسب‌وکار و رفع موانع تولید اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با اشاره به اینکه عملکرد بنادر ایران با وجود فشار تحریم‌ها بسیار مطلوب ارزیابی می‌شود، گفت: با این وجود هنوز تا رسیدن به نقطه ایده‌آل، فاصله داریم.

به گزارش سی نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمدرضا نجفی‌ در مورد ضرورت انجام فعالیت های تولید و صنعتی در پسکرانه بنادر و رفع موانع تولید در این مناطق، اظهار داشت: بنادر یکی از اصلی ترین زیرساخت های کشور برای انجام فعالیت های صادراتی و وارداتی به شمار می روند و به طور حتم انجام فعالیت های تولیدی در پسکرانه بنادر موجب خواهد شد تا شاهد بهبود فعالیت های اقتصادی در کشور باشیم.

توجه ویژه به فعالیت‌های تولیدی و صنعتی در پسکرانه بنادر

وی ادامه داد: در عین حال رفع موانع تولید در پسکرانه بنادر و ایجاد تسهیلات و بهبود شرایط، یکی از مهم ترین مواردی است که باید با توجه به نگاه مسئولان ارشد کشور در دستورکار قرار گیرد و بتوانیم به بهترین شکل ممکن شاهد انجام فعالیت های تولیدی و صنعتی در پسکرانه بنادر باشیم.

برای هر بندر یک کارکرد تخصصی تعریف شود

رئیس کمیسیون بهبود محیط کسب‌وکار و رفع موانع تولید اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با بیان اینکه باید اقدامات بسیاری صورت گیرد تا شاهد رسیدن به جایگاه واقعی بنادر و حمل و نقل دریایی کشور باشیم، عنوان کرد: باید بتوانیم بنادر را با کارکرد تخصصی تعریف کنیم؛ به طور مثال برای هر بندر یک کارکرد مشخص تعریف شود و هر بندری بتواند در یک بخش مشخص فعالیت کند.

عملکرد مطلوب بندری و دریایی نیازمند توسعه شبکه ریلی و جاده‌ای

نجفی‌منش با تاکید بر اینکه عملکرد مطلوب بندری و دریایی کشور نیازمند توسعه و دسترسی به سایر شقوق حمل و نقل است، بیان کرد: باید بتوانیم در بخش ریلی و جاده ای دسترسی مناسبی برای بنادر ایجاد کنیم تا شبکه لجستیک بتواند در زنجیره تامین به بهترین شکل عمل کند و اگر هر کدام از مدهای حمل و نقل شرایط مطلوبی نداشته باشد به طور حتم به بهترین نتیجه دست نخواهیم یافت.

سواحل و صنایع آب‌بر هم پیوند هستند

وی با اشاره به اینکه باید صنایع آب‌بر به نزدیکی سواحل منتقل شوند یا اینکه صنایع آب‌بر جدید حتم در نزدیکی سواحل فعالیت خود را آغاز کنند، گفت: صنایع آب بر و سواحل هم‌پیوند هستند و به طور مثال حجم تولیدی فولاد در کشور بیش از نیاز مصرف است و باید در راستای صادرات فولاد در نزدیکی بنادر اقدام شود.

 

بازنشر خبر: سی نیوز

منبع: https://www.pmo.ir/fa/news/63979

لینک کوتاه: https://seanews.ir/50655