ضرورت ایجاد مرکز آموزشی پیشرفته «تخصص‌های دریایی» در بنادر هرمزگان

ضرورت ایجاد مرکز آموزشی پیشرفته «تخصص‌های دریایی» در بنادر هرمزگان

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به اینکه موسسات رده بندی نقش مهمی در ارتقای کمی و کیفی تحقیقات دریایی ایفا می کنند، خواستار راه اندازی مرکز آموزش پیشرفته تخصص های دریایی در کنار مرکز تحقیقاتی در استان شد. مشارکت موسسات طبقه بندی

به گزارش سی نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی، حسین عباس نژاد گفت: موسسات طبقه بندی برای ارتقای سطح آموزش به ویژه در تخصص های خاص مرتبط با سازمان بنادر می توانند با کمک دانشگاه ها به منظور ارتقای کمی و کیفی تحقیقات دریایی، رسالت اصلی خود هستند. انجام دادن

وی در دیدار با نمایندگان موسسات طبقه بندی کشتی ها اظهار داشت: با اقدامات انجام شده در سال های گذشته برای ایجاد موسسات رده بندی در ایران و سازوکارهای امروزی، دو موسسه رده بندی در کشور فعال هستند.

عباس نژاد ادامه داد: با راه اندازی این دو مؤسسه طبقه بندی که با بالاترین استانداردهای جهانی فعالیت خود را انجام داده اند، در دوران گذر از تحریم های ظالمانه آمریکا آسیب کمتری به صنعت حمل و نقل دریایی وارد می شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: آنچه مسلم است برای حفظ این جایگاه بر اساس کنوانسیون ها نیاز به شکل گیری یک حرکت تحول آفرین جدید در این صنعت است که لازم است این مهم با کنار هم قرار دادن بخش های مختلف با محوریت سازمان بنادر و شرکت های کشتیرانی. معتبر و رتبه بندی موسسات است.

عباس نژاد ابراز امیدواری کرد: با ایجاد یک سری اقدامات خدماتی، ایمنی، حفاظتی، آموزشی و مطالعاتی، روزی که تحریم ها برداشته شود، به دنبال نهادهای بین المللی خارجی نباشیم، بلکه خودمان بتوانیم بازار هدف را راه اندازی کنیم. بنابراین لازم است سازمان بنادر و دریانوردی در تفاهم نامه ای دو یا چند جانبه به این موضوع رسیدگی کند.

وی با اشاره به آمادگی سازمان بنادر برای تامین فضای آموزشی به منظور ارتقای مسائل فنی حوزه دریایی تصریح کرد: موسسات رده بندی با توجه به ظرفیت ها و ارتباطات بین المللی خود فضای مناسبی برای ارتقای سطح آموزشی به ویژه می باشند. در تخصص های خاصی که به سازمان واگذار می شود. بنادر می توانند با کمک دانشگاه ها به منظور ارتقای کمی و کیفی تحقیقات دریایی، رسالت اصلی خود را به درستی انجام دهند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در همین راستا خواستار راه اندازی مرکز آموزش پیشرفته تخصصی رشته های دریایی علاوه بر مرکز تحقیقات در استان هرمزگان با مشارکت نهادهای طبقه بندی شد.

مدیر عامل یکی از موسسات رده بندی همچنین درباره نحوه فعالیت موسسات رده بندی با محوریت توسعه فعالیت های دیپلماسی منطقه ای گفت: موسسات طبقه بندی زمانی که مورد تایید کشوری قرار می گیرند، تمامی گواهینامه های فنی و قانونی، کیفیت و طبقه بندی آنها را که اجازه می دهد. استفاده از انواع تجهیزات و خدمات مورد اعتماد دولت ها و اپراتورهای آن کشور است.

حسین صفری افزود: برای این منظور باید بحث دیپلماسی اقتصادی دریامحور از همین نقطه شکل بگیرد که در صورت حمایت و تایید موسسات طبقه بندی توسط دولت های دیگر، گواهی های صادره از سوی آنها در سایر کشورها نیز معتبر باشد و می تواند به راحتی با گواهی موسسات تایید شود. طبقه بندی ایرانی محصولات و خدمات دریایی که مورد استفاده قرار می گیرد باید در سایر کشورها نیز مورد بهره برداری قرار گیرد. بنابراین از این منظر می توان نقش اقتصاد دریا محور را با مشارکت نهادهای طبقه بندی برجسته کرد.

بازنشر خبر: سی نیوز

منبع: https://shahidrajaeeport.pmo.ir/fa/news/63334

لینک کوتاه: https://seanews.ir/49013