ضرورت استفاده از ظرفیت ۳۵ میلیون تنی بنادر شمالی کشور

ضرورت استفاده از ظرفیت ۳۵ میلیون تنی بنادر شمالی کشور

یکی از اعضای کمیسیون ساخت و ساز شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید از ظرفیت 35 میلیون تنی ایجاد شده در بنادر شمالی کشور استفاده کنیم، گفت: باید تعداد شناورهای تجاری با پرچم ایران را در شمال کشور افزایش دهیم.

طبق گفته های Sea News ، احمد دونیاامالی ، در مصاحبه ای با پایگاه اطلاعاتی بنادر و سازمان دریایی ، خاطرنشان کرد: ظرفیت بنادر شمالی کشور برابر با 35 میلیون تن است و اظهار داشت: بندر آنزالی به همراه بندر کاسپی که اکنون ظرفیت بیش از 15 میلیون تن دارد ، و دیگر ما نیز از این طریق وجود دارد و سایر بنادر شمالی نیز ظرفیت 20 میلیون تن وجود دارد و همچنین ظرفیت حدود 20 میلیون تن وجود دارد و ظرفیت حدود 20 میلیون تن دارد و ظرفیت حدود 20 میلیون تن دارد و ظرفیت آن نیز در حدود 20 میلیون تن وجود دارد. از کشور

باید تعداد شناورهای با پرچم ایران در بنادر شمالی کشور افزایش یابد
وی ادامه داد: در حوزه کشتیرانی و شناورهای تجاری با پرچم ایران نیازمند سرمایه گذاری بخش خصوصی هستیم و باید بتوانیم در راستای توسعه این حوزه از ظرفیت فعالان اقتصادی بخش خصوصی استفاده کنیم.

عضو کمیسیون ساخت و ساز مجلس شورای اسلامی گفت: ظرفیت بنادر شمالی کشور از نظر تعداد شناور حدود 55 فروند شناور تجاری است که حدود نیمی از این شناورها متعلق به بخش خصوصی و نیمی دیگر متعلق به شرکت کشتیرانی دریای خزر است. تعداد شناورهای بنادر شمالی کشور کم است و شناورهای با پرچم ایران باید در بنادر شمالی کشور افزایش یابد.

دنیامالی ادامه داد: حمل و نقل دریایی در بنادر شمالی کشور ظرفیت بالایی دارد و باید حداقل بتوانیم به ظرفیت ایجاد شده نزدیک به 35 میلیون تن نزدیک شویم و ظرفیت عملیاتی بنادر شمالی کشور را افزایش دهیم.

ضرورت استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در بخش حمل و نقل دریایی
وی با اشاره به اینکه بهترین راه برای توسعه حمل و نقل دریایی در بنادر شمالی کشور و افزایش تعداد شناورها استفاده از ظرفیت بخش خصوصی است، گفت: باید بخش خصوصی را جذب کنیم و تسهیلاتی را در نظر بگیریم و با تامین اعتبارات مدیریت شده شرایط را ایجاد کنیم. که این بخش ظرفیت سازی کرده است و می توانیم سهم بیشتری در سهم حمل و نقل دریایی در دریای خزر داشته باشیم.

یکی از اعضای کمیسیون سازندگی مجلس شورای اسلامی گفت: با وجود اینکه بازار تجاری خوبی برای ایران در کشورهای حاشیه دریای خزر وجود دارد، علاوه بر این می توانیم از ظرفیت ترانزیتی دریای خزر برای انتقال کالا در کریدور شمال به جنوب بهره مند شویم و این ظرفیت عملیاتی بنادر است. شمال کشور را نیز افزایش دهد.

بازنشر خبر: سی نیوز

منبع: https://www.pmo.ir/fa/news/63644

لینک کوتاه: https://seanews.ir/49714