ضرورت استفاده از دیپلماسی اقتصادی برای معافیت تحریمی بندر امام خمینی(ره)

ضرورت استفاده از دیپلماسی اقتصادی برای معافیت تحریمی بندر امام خمینی(ره)

بهروز آقایی مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان با اشاره به لزوم استفاده از دیپلماسی اقتصادی برای معافیت بندر امام خمینی (ره) از تحریم های غرب، گفت: در صورت اجرایی شدن چنین چیزی، رونق تجارت خارجی با محوریت … ترانزیت کالا از خوزستان موجب رشد اقتصادی کشور می شود. .

به گزارش سی نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بهروز آقایی مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان در نشست اتاق فکر با نمایندگان اتاق بازرگانی اهواز اظهار داشت: با توجه به بین المللی تلاش هند و افغانستان برای بهره مندی از ظرفیت های استراتژیک بندر چابهار، مبادلات تجاری این بندر از تحریم ها مستثنی شده است.

وی افزود: تلاش مشترک اتاق بازرگانی اهواز و این اداره کل برای جلب همکاری کشورهای منطقه به منظور استفاده از ظرفیت های راهبردی بندر امام خمینی (ره) می تواند منجر به معافیت این بندر از تحریم ها شود. و توسعه مبادلات تجاری در کشور ما.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان افزود: ماموریت اصلی این اداره کل تسهیل تجارت و سرمایه گذاری از طریق مناسب سازی زیرساخت ها است.

آقایی با تاکید بر اینکه رفع محدودیت تخلیه و بارگیری کالا، پذیرش کالاهای مختلف و همچنین اندازه کشتی های تجاری همواره در اولویت منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) است، گفت: در حال حاضر می توان گفت که این بندر یکی از بهترین و مناسب ترین زیرساخت تجارت دریایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه بندر امام خمینی (ره) با حدود 65 میلیون تن ظرفیت تخلیه و بارگیری به عنوان یکی از استراتژیک ترین بنادر کشور در زمینه واردات، صادرات و ترانزیت نقش اساسی در تجارت دریایی کشور دارد، گفت: ، سایر بنادر زیر مجموعه استان خوزستان با ظرفیت های لازم در این زمینه نقش آفرینی می کنند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان با بیان اینکه بنادر امام خمینی (ره) و خرمشهر دارای شبکه ریلی هستند، افزود: اتصال بنادر به شبکه های حمل و نقل که منجر به نفوذ داخلی و خارجی تجار می شود از اولویت های کاری است. این اداره کل خواهد بود

وی همچنین بر ارتباط منطقه ای بنادر خوزستان و کشور عراق تاکید کرد و گفت: تا حدودی این ارتباط بین بندر امام و بنادر این کشور ایجاد شده است، اما نیازمند توسعه مبادلات به ویژه در بخش ترانزیتی هستیم. .

آقایی خاطرنشان کرد: کاهش هزینه و زمان جابجایی کالا همواره به عنوان یک دستورالعمل در بنادر استان خوزستان مورد توجه قرار گرفته است، اما با وجود این باید تلاش شود تا با همکاری سازمان، بسته های تشویقی در حوزه حمل و نقل به روز رسانی و ارائه شود. اتاق بازرگانی اهواز. معامله گران قرار می گیرند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان بر ضرورت تشکیل کارگروه های کارشناسی برای تدوین برنامه های کاری مشترک بین اتاق بازرگانی و این اداره کل تاکید کرد و افزود: همکاری مشترک می تواند به بهبود توسعه مبادلات اقتصادی منجر شود.