صندوق پژوهش و فناوری حمل‌ونقل پیشرفته تاسیس می‌شود

صندوق پژوهش و فناوری حمل‌ونقل پیشرفته تاسیس می‌شود

به گزارش سی نیوز، یاسر خانی کشمرزی مدیرعامل شرکت سینا وی‌سی از زیرمجموعه‌های بنیاد مستضعفان با یادآوری آغاز به کار این شرکت از سال 96، اظهار کرد: در دوره جدید سندی راهبری این شرکت بر اساس استاد بالادستی بنیاد تدوین شده است.

وی با بیان این‌که فعالیت شرکت‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر (VC) و محرومیت‌زدایی 2 راهبرد اساسی شرکت به شمار می‌رود،‌ افزود:‌ کریدور شمال-جنوب می تواند مزایای خوبی برای ایران در حوزه ترانزیت و حمل‌ونقل داشته باشد. در این رابطه با توجه به برنامه‌های ما،‌وزارت راه و شهرسازی برای همکاری اعلام آمادگی کرده است.

وی با اشاره به برگزاری رویداد سرمایه‌گذاری و نمایشگاه دستاوردهای حوزه نوآوری و فناوری زنجیره ارزش لجستیک و حمل‌ونقل هوشمند در مهرماه امسال، اضافه کرد: در این رویداد زیرمجموعه‌های وزارت راه و شهرسازی از جمله سازمان بنادر و دریانوردی حضور دارند.

وی بیان کرد: یکی از برنامه‌هایی که با همکاری وزارت راه و شهرسازی احتمالا در رویداد فوق رونمایی می‌شود تاسیس صندوق پژوهش و فناوری حمل‌ونقل پیشرفته است. یکی از مسائلی که این صندوق دارد بحث تاسیس با سرمایه 50 میلیارد یا 100 میلیارد تومانی است.

مدیرعامل شرکت سینا وی‌سی توضیح داد: در صورتی‌که سرمایه این صندوق 50 میلیارد تومان باشد 51 درصد سهام برای بنیاد مستضعفان (سینا وی سی) خواهد بود،‌ البته وزارت راه و شهرسازی می‌گوید سرمایه این صندوق 100 میلیارد تومان باشد که در این صورت سهم وزارت راه باید از بخش‌های دیگر تامین شود.

خانی کشمرزی با بیان این‌که هدف از تاسیس این صندوق سرمایه‌گذاری روی طرح‌های خلاقانه است، گفت: این صندوق مصوبه هیئت دولت را دارد.