صدور دستور ترخیص هزار دستگاه خودروی وارداتی در بنادر هرمزگان

صدور دستور ترخیص هزار دستگاه خودروی وارداتی در بنادر هرمزگان

رئیس کل دادگستری هرمزگان، برای جلوگیری از معطلی و احتکار هزار دستگاه خودروی خارجی وارد شده در بنادر استان، دستور قضایی صادر کرد.

به گزارش سی نیوز به نقل از خبرگزاری مهر، مجتبی قهرمانی با اشاره به گزارش‌های واصله مبنی بر واردات حدود هزار دستگاه خودروی «هیوندای النترا»، «توسان»، «کریتا»، «اکسنت» و «سان یانگ» به کشور و معطلی چند ماهه آن‌ها در بنادر استان هرمزگان، با صدور دستور ویژه قضایی از مدیران کل استاندارد، بنادر و دریانوردی و گمرکات استان خواست ضمن پیگیری موضوع به سرعت جهت تعیین تکلیف و ترخیص این خودروها اقدام کنند.

وی به دادستان بندرعباس و مدیرکل تعزیرات حکومتی هرمزگان نیز ماموریت داد به منظور جلوگیری از احتکار و سوء استفاده‌های احتمالی با ورود به موضوع تاخیر به وجود آمده در ترخیص خودروهای وارداتی، شرکت‌های واردکننده را مکلف نمایند به نحوی عمل کنند که در حداقل زمان ممکن، فرآیند ترخیص این خودروها انجام شود و همچنین از این دستگاه ها خواست با اتخاذ تمهیدات لازم بر روند ترخیص این خودروها تا زمان تحویل آن‌ها به مشتریان واقعی نظارت کنند.

رئیس کل دادگستری هرمزگان با بیان اینکه انبارهای گمرکات نباید به مامنی برای احتکار کالا تبدیل شوند، تاکید کرد: در صورت اثبات هرگونه تخلف و معطلی بدون دلیل با هدف احتکار و افزایش قیمت کالاهای وارداتی یا کسب منافع غیرقانونی، ضمن تشکیل پرونده قضایی و تعزیراتی برای متخلفان با آن‌ها قاطعانه برخورد خواهد شد.

وی ادامه داد: سیاست دستگاه قضایی استان تسهیل تجارت و رفع موانع صادرات و واردات است که با حضور میدانی و نظارت پی درپی قبل از رسوب کالا ها و ایجاد آسیب و با ورود به موقع در کمک به بازرگانان و حمایت از دولت، وظایف غیرمحکمه داری خود را انجام می‌دهیم.

بازنشر خبر: سی نیوز

منبع:https://www.mehrnews.com/news/5851643

لینک کوتاه: