صدور بیش از ۱۴ هزار سند دریانوردی در خوزستان

صدور بیش از ۱۴ هزار سند دریانوردی در خوزستان

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با استناد به آمار و ارقام در زمینه ارائه خدمات به تشریح عملکرد یک ساله این اداره کل در ارتقای ایمنی شناورها و دانش تخصصی دریانوردان خوزستانی پرداخت. کشتی ها و دریانوردان

به گزارش سی نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سجاد سبزیوند معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با بیان اینکه در یک سال گذشته ۱۴ هزار و ۵۳۰ نوع گواهینامه دریایی صادر شده است، گفت: . 5 هزار و 285 گواهینامه اصلی برای تعیین سمت در شناور و 4 هزار و 921 گواهینامه مربوط به گواهینامه آموزش ایمنی زیر نظر این اداره کل صادر شده است.

معاون دریانوردی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به برگزاری چهارمین دوره آزمون سراسری دریانوردی در بهمن ماه 1401 با شرکت بیش از 200 دریانورد گفت: در مجموع در سال گذشته بیش از 1700 نفر افراد تحت آزمون شرکت کردند آزمون کارشناسان این اداره کل برگزار شد.

41500 ساعت خدمات دریایی ایمن به انواع شناورها

سبزیوند افزود: با تلاش شبانه روزی اداره عملیات دریایی مجتمع بندری امام خمینی (ره) در سال گذشته بیش از 41 هزار و 500 ساعت خدمات یدک کش و راهنمایی ایمن در قالب یک هزار و 3900 مورد عملیات به صورت فله ارائه شد. حامل ها، کشتی های کانتینری، تانکرهای حامل مواد شیمیایی و گازی که تمایلی به حضور در اسکله تأسیسات صنعتی ندارند. پتروشیمی مجاور بدون هیچ گونه حادثه و حادثه دریایی ارائه شد.

وی در تشریح این عملیات افزود: ارائه خدمات دریایی از جمله هدایت و پهلوگیری انواع کشتی ها به ویژه کشتی های حامل مواد شیمیایی و گازی به اسکله تاسیسات پتروشیمی مجاور توسط اداره عملیات دریایی مجتمع بندری امام خمینی (ره) می باشد. نشانه ای از تعهد و نقش بزرگ. این مجموعه در راستای توسعه اقتصاد دریایی و تولید ناخالص داخلی می باشد.

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان تصریح کرد: علاوه بر نقش حیاتی مجتمع بندری امام خمینی (ره) در واردات و تامین کالاهای اساسی کشور، همجواری با بزرگترین منطقه اقتصادی پتروشیمی با بیش از 40 درصد ظرفیت تولید محصولات کشور و تردد کشتی ها حامل کالاهای خطرناک در آبراه دسترسی به این بندر حکایت از نقش و جایگاه استراتژیک این مجموعه بندری در دستیابی به اهداف توسعه تجاری و دریا محور دارد. .

تردد ایمن و بدون حادثه ۱۵۲۶ فروند شناور در آبراه راهبردی خورموسی در سال ۱۴۰۱

به گفته وی، با تلاش شبانه روزی اداره عملیات دریایی منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره)، در مجموع یک هزار و 526 فروند شناور از انواع مختلف به سلامت و بدون حادثه در آبراه خورمسی تردد کردند که از این تعداد 44 درصد حمل کالاهای خطرناک

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، سبزیوند تصریح کرد: ارائه خدمات ترافیک دریایی (VTS) یکی از مهمترین بخش های عملیات دریایی است که نقش بسزایی در مدیریت ترافیک دریایی، حفظ ایمنی تاسیسات، تجهیزات بندری و… محیط زیست دریایی

بازنشر خبر: سی نیوز

منبع: news.mrud.ir/news/132210

لینک کوتاه: https://seanews.ir/46600