«شهیدرجایی» چهارمین بندر کانتینری منطقه شد

«شهیدرجایی» چهارمین بندر کانتینری منطقه شد

بر اساس آمار منتشر شده از عملکرد بنادر مهم کانتینری خلیج فارس و دریای عمان، پس از بندر جبل علی، بندر خلیفه و بندر دمام، بندر شهید رجایی چهارمین بندر مهم کانتینری منطقه بوده است.

به گزارش سی نیوز به نقل از پایگاه خبری تراباران، بر اساس آمار منتشر شده از عملکرد بنادر مهم کانتینری در خلیج فارس و دریای عمان، جایگاه بنادر جنوبی ایران در عرصه رقابت منطقه ای در سال 2022 نیز مشخص شده است. .

بنابر آمار اعلام شده، بندر جبل علی در امارات متحده عربی که تحت مدیریت DP World است، توانست با تمام قوا و با اختلاف زیادی عنوان اولین بندر کانتینری منطقه را از آن خود کند. لازم به ذکر است عملکرد این بندر در سال 2022 در زمینه کانتینر 14 میلیون TEU کانتینر بوده است.

پس از بندر جبل علی، فتیله عملکرد کانتینری به شدت کاهش می یابد و تا حدی که بندر خلیفه در عربستان سعودی تحت مدیریت PSA سنگاپور – HPH چین/هنگ کنگ با 4.33 میلیون TEU کانتینر در رتبه دوم در میان بنادر کانتینری منطقه قرار گرفت.

بندر دمام عربستان سعودی به رهبری PSA سنگاپور – HPH چین/هنگ کنگ با حدود 50 درصد عملکرد بندر خلیفه یعنی 2.03 میلیون TEU کانتینر در رتبه سوم قرار گرفت.

روند نزولی عملکرد کانتینری بنادر در سه بندر اول بسیار بالاست اما از رتبه سوم به بعد رقابت کمی تنگ‌تر می‌شود.

پس از سه بندر اول، بندر شهید رجایی (بندرعباس) ایران با ثبت عملکرد یک میلیون و 900 هزار TEU کانتینر در سال 2022 توانست مقام چهارم را در بین بنادر کانتینری در عرصه رقابت منطقه ای به خود اختصاص دهد.

پس از آن، بندر حمد قطر با مدیریت ترمینال های کیو با عملکرد 1.43 میلیون TEU کانتینر در جایگاه پنجم، بندر ام القصر عراق با مدیریت MSC، CMA CGM، ICTSI و Gulftainer با عملکرد 1.2 قرار دارد. میلیون TEU کانتینر در رتبه ششم، بندر سوهار در عمان با مدیریت HPH چین/هنگ کنگ با 725 هزار TEU کانتینر رتبه هفتم، بندر امام خمینی ایران با 126 هزار TEU کانتینر رتبه هشتم، بندر بوشهر در ایران با 56.4 رتبه نهم هزار TEU کانتینر، بندر خرمشهر با 21.1 هزار TEU کانتینر رتبه نهم بندر شهید بهشتی و بندر شهید کلانتری ایران با عملکرد 20.6 هزار TEU کانتینر در رتبه یازدهم قرار گرفتند.

بازنشر خبر: سی نیوز

منبع: https://tarabaran.com/?p=30655

لینک کوتاه: https://seanews.ir/46261