شروع عملیات تخلیه 66 هزار تن شکر در بندر شهید رجایی

شروع عملیات تخلیه 66 هزار تن شکر در بندر شهید رجایی

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از آغاز تخلیه یک کشتی حامل 66 هزار تن شکر وارداتی در بندر شهید رجایی خبر داد.

به گزارش سی نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، حسین عباس نژاد در تشریح آخرین وضعیت واردات کالاهای اساسی در بزرگترین بندر تجاری ایران افزود: یک کشتی حامل 66 هزار تن شکر در اسکله پهلو گرفته است. 13 و تخلیه این محموله آغاز شده است.

وی ادامه داد: یک کشتی حامل 66 هزار تن گندم نیز امروز وارد بندر شهید رجایی شد و سه کشتی حامل حدود 200 هزار تن گندم در لنگرگاه بندرعباس مراحل قانونی را طی می کنند.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی گفت: این سه فروند کشتی گندم پس از تکمیل مدارک و آماده سازی صاحبان کالا در کمترین زمان ممکن در اسکله های اختصاصی و با یک فروند به استان های کشور اعزام می شوند. روش حمل و نقل راه از طریق حمل و نقل جاده ای و ریلی.

به گفته عباس نژاد؛ از ابتدای سال جاری تاکنون هشت فروند کشتی حامل 445 هزار و 937 تن کالای ضروری وارد بندر شهید رجایی شده که بیشترین محموله آن بیش از 314 هزار تن گندم بوده است.

من باید بگویم؛ بندر شهید رجایی به عنوان یکی از مهمترین مبادی ورودی کالاهای اساسی کشور دارای 18 انبار سرپوشیده به مساحت 130 هزار متر مربع با ظرفیت 350 هزار تن، شش اسکله برای کالاهای اساسی، ظرفیت 100 هزار تن انواع کالاهای اساسی فله خشک، 90 هزار متر مربع محوطه بارانداز و همچنین سه پایانه ذخیره سازی فرآورده های روغن خوراکی ظرفیت 370 هزار تن را دارد.

بازنشر خبر: سی نیوز

منبع: https://www.pmo.ir/fa/news/63177

لینک کوتاه: