سیستم فرستنده ناوتکس ساحلی بین‌المللی در بندر شهید رجایی با موفقیت تعمیر و راه‌اندازی شد

سیستم فرستنده ناوتکس ساحلی بین‌المللی در بندر شهید رجایی با موفقیت تعمیر و راه‌اندازی شد

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان اعلام کرد: برای اولین بار در کشور سامانه فرستنده بین المللی سواحل ناوتکس با استفاده از تیم تخصصی در معاونت ارتباطات دریایی بندر شهید رجایی تعمیر و راه اندازی شد.

به گزارش سی نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، حسین عباس نژاد گفت: دستگاه پشتیبانی ناوتکس که به دلیل شرایط متاثر از تحریم ها از خدمت خارج شده بود، با تلاش نیروهای فنی میسر شد. و معاونین تعمیر و نگهداری این اداره کل در اداره مخابرات دریایی و با استفاده از یک نیرو تیم فنی و تخصصی برای اولین بار در کشور تعمیر و راه اندازی شد.

وی با اشاره به اینکه یکی از الزامات سازمان بین المللی دریانوردی پخش شرایط هواشناسی و گزارش های اضطراری از طریق فرستنده ناوتکس در باند MF است، گفت: با توجه به تحریم های ظالمانه علیه کشور، سازندگان بین المللی این تجهیزات از عرضه خودداری می کنند. قطعات برای تعمیرات ناوتکس موجود. .

به گفته مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان، فرستنده ناوتکس بندر شهید رجایی که آب های مرکز خلیج فارس را پوشش می دهد، مدت هاست آسیب دیده و از خدمت خارج شده است، به همین دلیل این ژنرال مدیریت، در راستای سیاست ها و اهداف بالادستی، با استفاده از توان و تخصص بومی، مشکل را رفع و سامانه مذکور را عملیاتی کرد.

عباس نژاد افزود: با توجه به افزایش تردد دریایی و تناژ کشتی ها، خطرات احتمالی برخورد، غرق شدن، برخورد با موانع دریایی در حال افزایش است، بنابراین کشتی ها برای حفظ و نگهداری آنها نیازمند یک سیستم مضاعف در کنترل و نظارت ناوبری هستند. عملیات جستجو و نجات دریایی کنترل شده و هدایت شده در مکان های دریایی خطرناک و پرترافیک و شرایط آب و هوایی بد.

وی افزود: یکی از تجهیزات راهبردی در این امر، سامانه پایش ساحلی ناوتکس است و در این راستا آمادگی برای استفاده و پوشش کامل فرستنده های بین المللی ناوتکس دانفون و ارسال پیام ایمنی ناوبری به شناورهایی که در آبراهه های زیر آب تردد می کنند بسیار حائز اهمیت است. دولت کشور

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان این وظیفه را مرهون تلاش تیم های پشتیبانی فنی و کارشناسی با ارائه خدمات 24 ساعته دانست و اظهار داشت: معاونت فنی و نگهداری این اداره کل این وظیفه را درک کرده و می تواند به توان داخلی تکیه کند. از تحول. با تشکیل تیمی تخصصی در زمینه نگهداری تجهیزات مخابراتی و الکترونیکی کارایی سیستم های مخابراتی را تثبیت کرده و توانسته آمادگی قابل قبولی را در این زمینه ارائه دهد.

من باید بگویم؛ سامانه ناوتکس ساحلی یکی از تجهیزات مهم و راهبردی در ارسال پیام های ایمنی ناوبری به شناورهای تردد در آبراه تحت پوشش دولت است.

بازنشر مطالب: سی نیوز

منبع: https://www.pmo.ir/fa/news/63191

لینک کوتاه: https://seanews.ir/48544