سفارش ساخت کشتی‌های حامل LNG همچنان در مدار صعودی قرار دارد

سفارش ساخت کشتی‌های حامل LNG همچنان در مدار صعودی قرار دارد

در حال حاضر 325 کشتی حامل گاز LNG در دست ساخت هستند که معادل نیمی از ناوگان فعلی حمل و نقل گاز LNG است. با توجه به ظرفیت محدود کارخانه ها، تحویل این کشتی ها زمان بر است.

به گفته موسسه کلارکسون؛ از تعداد کشتی های سفارش داده شده، 309 کشتی نفتکش بزرگ و بقیه در اندازه های کوچکتر در دست ساخت هستند.

کلارکسون در این گزارش با اشاره به اینکه ایالات متحده قراردادهای جدیدی را برای ساخت حامل های گاز نیز امضا کرده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر، تحلیلگران آمریکایی بر ذخایر حمل و نقل گاز LNG تمرکز کرده و برای آنها برنامه ریزی می کنند.

بر اساس این گزارش، تا اواسط فروردین 19 تانکر گاز LNG سفارش داده شده است و تحلیلگران پیش بینی می کنند تا پایان سال قرارداد 100 کشتی حامل LNG منعقد شود که به نظر آنها بعید به نظر می رسد که بتواند این رکورد را به دست آورد. از 184 کشتی سفارش داده شده رقابت گاز LNG در سال گذشته

در ادامه این گزارش آمده است که از میان کشتی های سفارش داده شده، 66 کشتی گازسوز فقط سفارش قطر است.

تحلیلگران کلارکسون پیش‌بینی می‌کنند که با توجه به محدود بودن ظرفیت کارخانه‌های کشتی‌سازی گاز LNG، بازگشت کشتی‌ها به چرخه بهره‌وری زمان زیادی طول خواهد کشید. تخمین زده می شود که بیشترین تعداد کشتی در سال 2027 تحویل داده شود.

در پایان، موسسه کلارکسون اعلام کرد که سفارش فعلی کشتی های LNG ادامه خواهد داشت. زیرا بخش صنعت LNG در مرحله جدیدی از توسعه قرار دارد.

بازنشر خبر: سی نیوز

منبع: https://mana.ir/fa/news/95746

لینک کوتاه: https://seanews.ir/47204