سرمایه‌گذاری ۱۱ هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی در بنادر

سرمایه‌گذاری ۱۱ هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی در بنادر

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه نوسازی و افزایش ناوگان دریایی در بنادر شمال و جنوب کشور در دستور کار قرار دارد، گفت: تاکنون 11 هزار میلیارد تومان سرمایه بخش خصوصی بوده است. جذب و بیش از این میزان سرمایه گذاری بخش خصوصی در بنادر کشور است. در حال انجام است

به گزارش سی نیوز به نقل از ایرنا، «علی اکبر صفایی» مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با حضور در یک برنامه تلویزیونی گفت: تاکنون 11 هزار میلیارد تومان سرمایه بخش خصوصی و بیش از این میزان جذب شده است. سرمایه گذاری بخش خصوصی در بنادر ما کشوری در حال پیشرفت داریم.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه اتفاقات خوبی در زمینه جذب سرمایه گذار خارجی افتاده است، گفت: سرمایه گذاری بخش خصوصی در کنار سرمایه گذاری سازمان بنادر و دریانوردی می تواند شرایط خوبی را برای بنادر ایجاد کند و باید بدانیم. که تاکنون 180 هزار میلیارد ریال پروژه سرمایه گذاری افتتاح شده که خوشبختانه اشتغالزایی خوبی به همراه داشته است و بخشی مربوط به سرمایه گذاری بخش خصوصی و بخشی مربوط به سرمایه گذاری سازمان بنادر و دریانوردی بوده است.

وی با اشاره به اینکه 440 هزار میلیارد ریال پروژه دریایی نیز در حوزه زیرساخت های اقتصاد دریایی تعریف کرده ایم که توسط سازمان بنادر و دریانوردی در حال سرمایه گذاری است، گفت: امیدواریم بر اساس پروژه های تعریف شده و رایزنی های انجام شده با بخش خصوصی ادامه دهیم.

معاون وزیر راه افزود: پروژه های مورد مذاکره با بخش خصوصی در سال 1402 بالغ بر 200 هزار میلیارد ریال است و امیدواریم با تحقق فعالیت های سرمایه گذاری شاهد رونق اقتصادی در کشور، بهبود وضعیت اشتغال و بهبود معیشت مردم باشیم. .

حفظ محیط زیست دریایی و توسعه گردشگری دریایی

صفایی با اشاره به اینکه هرگونه توسعه دریایی باید با احترام و حفظ محیط زیست دریایی انجام شود، خاطرنشان کرد: یکی دیگر از موضوعات سازمان بنادر و دریانوردی، توسعه گردشگری دریایی است و معتقدیم در این حوزه با فرهنگ اسلامی، ما باید به آن توجه کنیم. می تواند شاهد اشتغال زایی و رونق سفر و گردشگری دریایی باشیم.

ایجاد منطقه گردشگری دریایی در بندرعباس

وی افزود: قطب گردشگری دریایی کشور در استان هرمزگان حد فاصل بندرعباس، بندرلنگه، بندر آفتاب و بندر چارک است که به جزایر کیش، قشم و هرمز متصل می شود و غیر قابل باور است که 27 میلیون نفر از طریق دریا تردد کنند. هر سال در کشور و اکنون با همکاری وزیر راه و وزیر گردشگری در حال ایجاد منطقه گردشگری در بندرعباس هستیم.

وی اضافه کرد: علاوه بر این سیاست دیگری که در دولت سیزدهم دنبال کردیم توسعه بنادر کوچک بود چرا که این بنادر می تواند اقتصاد یک شهر یا استان را تحت تاثیر قرار دهد و در این راستا سازمان بنادر و دریانوردی بندر خمر را عملیاتی می کند. انجام داد

صفایی با بیان اینکه سازمان بنادر و دریانوردی در حال ایجاد بستر در بنادر شمالی و جنوبی کشور است، گفت: بخش حمل و نقل جاده ای و ریلی نیز در حال پیشرفت هستند، بخش خصوصی داخلی و خارجی نیز در حال ورود هستند. و باید بدانیم که در جریانات ترانزیتی مقوله زمان و قیمت حرف اول را می زند و تمام تلاش ما این است که هزینه کالاهای عبوری از کشور کمتر از مسیر سنتی که از آسیا به دریای سرخ، مدیترانه می رود، باشد. ، دریای سیاه و دریای بالتیک می گذرد، کم کنیم.

عبور 50 میلیون تن کالا بین روسیه و هند از طریق مسیر دریایی سنتی

وی با اشاره به اینکه 40 تا 50 میلیون تن کالا از طریق مسیر سنتی دریایی بین روسیه و هند جابه جا می شود، گفت: اگر بتوانیم بخشی از این میزان کالا را از مسیر جدید عبور دهیم، اقدام شایسته ای انجام شده است. و خوشبختانه با تلاش بخش خصوصی و دولتی به راحتی جذب خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص تکمیل کریدور شمال – جنوب در چهار سال آینده گفت: ظرفیت خوبی در حوزه حمل و نقل ریلی و جاده ای داریم اما ظرفیت ریلی کشور با توجه به اهداف ناکافی است. توسط وزارت راه در بخش ترانزیت مشخص شده است. اینطور نیست و ما نمی توانیم تا 4 سال آینده منتظر بمانیم تا ترانزیت شکل بگیرد.

بازنشر خبر: سی نیوز

منبع: https://irna.ir/xjMzPy

لینک کوتاه: https://seanews.ir/47966