سرمایه‌گذاری در بنادر کشور ۱۷ درصد رشد کرد

سرمایه‌گذاری در بنادر کشور ۱۷ درصد رشد کرد

عضو هیئت مدیره و معاون امور بنادر و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی با اعلام رشد 17 درصدی سرمایه گذاری در بنادر کشور گفت: در سال 1401 قوانین جدید طرح های جامع بنادر تجاری به عنوان همچنین قوانین جدید سرمایه گذاری و نمونه قرارداد بین المللی سرمایه گذاری در بنادر ایران تدوین و ابلاغ شد.

به گزارش سی نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، جلیل اسلامی در گردهمایی سالانه مدیران این سازمان با بیان اینکه امسال فرآیندهای عملیاتی بنادر مشخص و اعلام شد، افزود: یک یکی از مهمترین و راهگشاترین اقدامات امسال رفع چالش هاست. و حفظ قراردادهای پایانه های بندری ناشی از تورم و تغییرات دائمی قیمت ها بود که به تصویب کمیته راهبردی سرمایه گذاری رسید.

عضو هیات مدیره سازمان بنادر و دریانوردی ارتقای کیفیت ارائه خدمات بندری را از اقدامات این سازمان در سال جاری برشمرد و تصریح کرد: بازنگری در اسناد حسابرسی تخصصی پایانه های بندری و انجام 7 مرحله ممیزی پایانه های مستقر در بنادر تجاری (28 مورد) از سایر عملیات معاونت بندری. در نظر گرفته شده است.

اسلامی با اشاره به بازنگری و تدوین آئین نامه جدید کارگزاران دریایی و بندری به عنوان یکی از کارهای راهبردی انجام شده در سال 1401، تاکید کرد: بازنگری و تدوین آیین نامه جدید کارگزاران دریایی و بندری با هدف تقویت نیروی دریایی انجام شد. فضای کسب و کار در بنادر باعث توسعه حوزه فعالیت های تخصصی در آیین نامه جدید شد.

با توجه به او؛ بازطراحی ساختار تامین تجهیزات بهره برداری بندری با استفاده از توان و ظرفیت داخلی یکی از اقدامات انجام شده در سال تولید، دانش بنیان و ایجاد اشتغال بود.

اسلامی با اشاره به رویکرد ویژه سازمان بنادر در توجه ویژه به ایمنی کالاهای خطرناک، از تدوین روش های ممیزی بنادر و تدوین دستورالعمل شستشوی کانتینرها و ایزوتانک های حاوی کالاهای خطرناک خبر داد.

عضوهیئت مدیره سازمان بنادر و دریانوردی همچنین از تدوین شیوه نامه تایید بازرسی و تایید ایمنی کانتینر خبر داد و گفت: علاوه بر آموزش لجستیک بندری; تصویب سند خط مشی سامانه یکپارچه عملیات بندری نیز برای اولین بار در سازمان بنادر انجام شد و عقب ماندگی تاریخی این سازمان در راستای ساماندهی در قالب این بستر برطرف شد.

وی تسهیل ترانزیت خارجی از طریق بنادر کشور را از دیگر وظایف معاونت بندری برشمرد و گفت: با تشکیل 5 گروه تخصصی تسهیل ترانزیت خارجی و تدوین شرح خدمات و اجرا. از پلت فرم لجستیک برای ترانزیت خارجی، این کار انجام شد.”

معاون بندری و اقتصادی رئیس جمهور پیشرفت تجمعی اهداف این معاونت در سال 1401 را بیش از 98 درصد عنوان کرد.

بازنشر: سی نیوز

منبع: https://www.pmo.ir/fa/news/61847

لینک کوتاه: https://seanews.ir/44321