رونق اشتغال و رشد اقتصادی، نتیجه فعالیت‌ صنعتی و تولید در پسکرانه بنادر

رونق اشتغال و رشد اقتصادی، نتیجه فعالیت‌ صنعتی و تولید در پسکرانه بنادر

عضو کمیسیون صنایع و معادن شورای اسلامی با اشاره به اینکه توسعه فعالیت های صنعتی و تولیدی در پوسکرانه بنادر موجب رونق اشتغال در نوار ساحلی می شود، گفت: انجام فعالیت های تولیدی در پوسکرانه بنادر می تواند در سال 1402 با توجه به تعیین شعار سال جزء دغدغه های مقام معظم رهبری باشید.

به گزارش سی نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، سید جواد حسینی کیا درباره ظرفیت بنادر در راستای افزایش تولید و توسعه صنایع کشور با توجه به نامگذاری شعار سال 1402 توسط مقام معظم رهبری، «کنترل تورم، رشد تولید» بیان کردند: کشور ما در حوزه دریایی و بندری دارای ظرفیت‌های فراوانی است و حمل‌ونقل دریایی مزیت‌های بسیاری از جمله ارزان‌بودن، ایمن بودن و کاهش مدت زمان جابجایی کالا دارد.

وی با بیان اینکه باید از ظرفیت های اقتصادی کشور به نحو مطلوب استفاده کنیم، افزود: با استفاده از ظرفیت 5800 کیلومتری سواحل و پتانسیل بنادر شمال و جنوب کشور می توان فشار تحریم ها را به حداقل رساند. محدودیت های.

عضوکمیسیون صنایع و معادن شورای اسلامی با بیان اینکه انتقال صنایع آب بر به نوار ساحلی به عنوان یک مطالبه جدی باید پیگیری شود، تصریح کرد: نیاز است صنایع آب بر از قسمت های مرکزی به نوار ساحلی منتقل شود. بخش‌های جنوبی و کشور ما از پتانسیل بالایی در بخش صنایع آب‌بردار برخوردار است. می توان از ظرفیت اندک بنادر در این مسیر استفاده کرد و به دلیل مجاورت با دریا شاهد اتفاقات آن در حوزه صنایع آب بر بود.

حسینی‌کیا با اشاره به مزیت‌های فعالیت‌های ارزش افزوده مانند فرآوری ماهی در حاشیه بندر گفت: توسعه فعالیت‌های صنعتی و ایجاد ارزش افزوده در حاشیه بندر موجب رونق اشتغال و بهبود وضعیت اجتماعی و اقتصادی می‌شود. در نوار ساحلی کشور و این ظرفیت اقتصادی کشور نباید نادیده گرفته شود. .

وی با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت آنها به بهترین نحو استفاده شود، گفت: بخشی از دغدغه های مقام معظم رهبری در زمینه رشد تولید با انجام فعالیت های تولیدی و صنعتی در پوسکرانه بنادر قابل تحقق است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن شورای اسلامی با اشاره به ضرورت معافیت های مالیاتی و ارائه تسهیلات ویژه به فعالان بخش خصوصی برای فعالیت در حوزه بندری خاطرنشان کرد: باید سرمایه گذاران کشور را به سمت بنادر سوق دهیم. و شرایطی را ایجاد کنند که اقتصاد ایران مسیر جدیدی را طی کند.

بازنشر خبر: سی نیوز

منبع: https://www.pmo.ir/fa/news/62443

لینک کوتاه: https://seanews.ir/46118