رفت و آمد بیش از ۹۶۷ هزار مسافر در بنادر شرق هرمزگان

رفت و آمد بیش از ۹۶۷ هزار مسافر در بنادر شرق هرمزگان

مدیر بنادر و کشتیرانی شهید باهنر و شرق هرمزگان از جابجایی بیش از 967 هزار مسافر از بنادر شرق هرمزگان از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.

به گزارش سی نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی؛ حمیدرضا محمد حسینی تختی اظهار داشت: از ابتدای سال جاری با سیر صعودی جابه جایی مسافر در مسیرهای داخلی و بین المللی، در مجموع 967 هزار و 170 مسافر به سلامت و با رعایت اصول دریانوردی از بنادر شرق کشور تردد کردند. استان.

وی بیشترین مسافر ثبت شده در مسیر دریایی بندر شهید حقانی به شهید زکاری (قشم) و هرمز را با 639 هزار و 93 مسافر اعلام کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 12 درصد افزایش داشته است.

مدیر بندر شهید بهنار گفت: در جزیره کوه های رنگین کمان هرمز 323 هزار و 637 مسافر از طریق این بندر به بنادر شهید حقانی و شهید زکری (قشم) جابجا شدند که 29 درصد افزایش داشته است.
محمد حسینی تختی افزود: از ابتدای امسال مسیر دریایی بندر شهید باهنر به بندر شارجه توانسته با 38 درصد افزایش نسبت به سال گذشته 4 هزار و 440 مسافر را جابجا کند.

با توجه به او؛ مسافت این کشتی های دریایی در مسیر بندرعباس به شارجه 130 مایل دریایی (240 کیلومتر) است که به مسافران اجازه می دهد 11 ساعت در آب های خلیج فارس دریانوردی کنند.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید بهنار و شرق هرمزگان سفر در مسیرهای دریایی را منوط به شرایط جوی مناسب برای سفر عنوان کرد و تاکید کرد: هموطنان از تردد غیرمجاز و ناایمن خودداری کرده و برای اطلاع از این موضوع به سامانه خبری بندر شهید بهنار مراجعه کنند. اطلاعات در مورد سفر یا با تلفن گویا 3111 تماس بگیرید.

بازنشر خبر: سی نیوز

منبع: https://www.pmo.ir/fa/news/63153

لینک کوتاه: https://seanews.ir/48403